Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-06-25, 23:38   #28
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
Standard

Gör en animerad last! Gör en mesh med ett "lock" och animera den från frame 0(1 i Blender) till lämpligen 29(30 i Blender) och låt den då gå mellan att vara i botten till att vara fullastad. Den texturerar du sedan med en egen koltextur(som den då alltid kommer att ha) eller så använder du den som ingår i den last man lastar, så när du lastar kol blir det koltextur när man lastar flis blir det flistextur när man... Hursom så tror jag att man behöver en defaulttextur, då lämpligen en koltextur, eftersom det är en kolvagn. Kör med aurans eller ta den till DONJ's träkolsprodukt. Sedan kommer det knepiga, hålen mellan spjälorna. Gör en box utan topp och botten och gör den precis så hög att den täpper igen en glipa. Kopiera så att alla glipor får en likadan, hela vägen ned. Koppla varje till en egen dummy/lattice och animera dem till att följa med upp när lastlocket går förbi dem. Alltså kommer den nedersta att lyftas först och sist den översta, precis innan locket kommit på plats. Sedan skall lite saker in i configen bara så funkar det.
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:52.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009