![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
|
![]()
Hej Spyfrog
Den ser betydligt mycket bättre ut än min träkolsvagn får jag säga. Jag ser fram emot att få se den på banan. ![]()
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
bild12_trainzdebut.jpg
L-vagnen gör sin testdebut i Trainz. Detta utan fullständigt fixad textur, utan skugga, ingen LOD och utan lastköer. Men iaf.... ![]() Det är ju första testen. Den har iaf STL koppel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
bild13_lastproblem.jpg
Vissa problem har uppstått med försöken att lasta DONJs standard träkol.... Träkolet är för kort och lite för brett så att säga. Kan man lösa detta på något sätt? Dvs kan man ha samma TYP av last för båda vagnarna men OLIKA meshes för själva lasten? Det vore jäkligt dumt att inte kunna ha det - kol som kol liksom..... Visst skulle jag kunna öka bredden på vagnen lite för att få rum med kolet på den ledden MEN då är det ju ändå ett hål i kortändarna... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Gör en animerad bulklast och kör på texturereplacement. Inget svårt och du kan lasta vilken bulklast som helst.
![]() |
#6 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
|
![]() Citat:
En fråga, är inte en animerad bulklast en yta med texturering uppåt. Dvs. det inga sidor på lasten. Och visst är det väl som så att man måste bestämma längd och bredd på ytan, så att t.ex. en 40 fots hopper alltid är 40 fot? Det var i alla fall därför jag från början tänkte mig att inte göra DONJ:s bulklaster (träkol och flis) som bulklaster.
MVH / BjörnL Senast redigerad av bjornl den 2012-04-21 klockan 12:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
|