Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-04-19, 23:22   #1
bjornl
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 852
Standard

Hej Spyfrog

Den ser betydligt mycket bättre ut än min träkolsvagn får jag säga.

Jag ser fram emot att få se den på banan.
__________________
MVH / BjörnL
bjornl besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2012-04-20, 19:19   #2
spyfrog
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bjornl Visa inlägg
Hej Spyfrog

Den ser betydligt mycket bättre ut än min träkolsvagn får jag säga.

Jag ser fram emot att få se den på banan.
Jag vet inte om jag håller med - tycker din vagn ser väldigt bra ut. Den är ju dessutom inte lika polygon tung
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-20, 20:50   #3
spyfrog
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
Standard

bild12_trainzdebut.jpg

L-vagnen gör sin testdebut i Trainz. Detta utan fullständigt fixad textur, utan skugga, ingen LOD och utan lastköer. Men iaf....
Det är ju första testen. Den har iaf STL koppel.
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-20, 22:29   #4
spyfrog
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
Standard

bild13_lastproblem.jpg

Vissa problem har uppstått med försöken att lasta DONJs standard träkol....
Träkolet är för kort och lite för brett så att säga.
Kan man lösa detta på något sätt? Dvs kan man ha samma TYP av last för båda vagnarna men OLIKA meshes för själva lasten?
Det vore jäkligt dumt att inte kunna ha det - kol som kol liksom.....
Visst skulle jag kunna öka bredden på vagnen lite för att få rum med kolet på den ledden MEN då är det ju ändå ett hål i kortändarna...
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-20, 23:19   #5
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
Standard

Gör en animerad bulklast och kör på texturereplacement. Inget svårt och du kan lasta vilken bulklast som helst.
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-21, 11:38   #6
bjornl
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 852
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av korvtiger Visa inlägg
Gör en animerad bulklast och kör på texturereplacement. Inget svårt och du kan lasta vilken bulklast som helst.
Hej Korvtiger.

En fråga, är inte en animerad bulklast en yta med texturering uppåt.
Dvs. det inga sidor på lasten.

Och visst är det väl som så att man måste bestämma längd och bredd på ytan, så att t.ex. en 40 fots hopper alltid är 40 fot?

Det var i alla fall därför jag från början tänkte mig att inte göra DONJ:s bulklaster (träkol och flis) som bulklaster.
__________________
MVH / BjörnL

Senast redigerad av bjornl den 2012-04-21 klockan 12:47.
bjornl besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-21, 12:18   #7
spyfrog
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bjornl Visa inlägg
Hej Korvtiger.

En fråga, är inte en animerad bulklast en yta med texturering uppåt.
Dvs. det inga sidor på lasten.

Och visst är det väl som så att man måste bestämma längd och bredd på ytan, så att t.ex. e 40 fots hopper alltid är 40 fot?

Det var i alla fall därför jag från början tänkte mig att inte göra DONJ:s bulklaster (träkol och flis) som bulklaster.
Vi lär nog ha sidor annars så lär vi få roliga effekter eftersom man ser igenom vagnarna....
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:05.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009