![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Nu går det att stalla ett B-lok med stor tender, enda kruxet är att dörrarna flaxar till när ekipaget är halvvägs genom porten, troligen för att skriptet reagerar på tendern också, det kan säkert Svenolov fixa när han har tid?
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Åh, va mysigt =D
*myser framför Bengans påeldade lok*
![]() |
#3 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() Citat:
![]() För övrigt, en fråga angående stalla in B-lok - det är väl inte släppt? Eller har jag missat detta? Och visst kan man stalla in E-lok av vovvens fabrikat också - de är väl mindre än B-lok? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej lan!
Fantastiskt bygge du har gjort! Jag har även rundstall till Herrljunga i min rutt. Din ser mycket bättre ut än jag har. ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
|
![]()
En komplettering till denna post:
http://www.e-buzz.se/forum/showpost....1&postcount=20 När lokstallet står ungefär rätt så bör man ansluta de sex stallspåren och sedan finjustera lokstallet så att alla anslutningsspår blir helt raka (om man nu vill det).
![]() |
#6 |
Veteran
|
![]()
Kommer att bli ett byggbart lokstall också med allt från 1 till 23 stallplatser, återkommer om detta:
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: May 2005
|
![]()
Tack för ännu ett fint svenskt lokstall. En fråga bara, jag lyckas inte få stalporrtarna att öppnas och stängas. Måste jag ladda ner något mer än de tre filerna som finns i nedladdningstråden för att få det att funka?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Veteran
|
![]()
Portarna öppnas när man kör fram mot dom från vändskivan och stängs när du kommit långt in i stallet och vice-versa vid utfart. Det är viktigt att vändskivan och stallet är centrerade!
![]() |
#9 | |
Medlem
Reg.datum: May 2005
|
![]() Citat:
Bifogar en bild som kanske visar eventuella fel jag begått. ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Fick till och med in F-loket, men då stängs portarna innan loket är helt inne och öppnas lite försent, så att strålkastarna går igen porten innan den öppnas. Förlängde spåret, med ett osynligt spår bakom lokstallet och satte en trackmarker precis med spetsen ut genom väggen och ställde in avståndet till 0.5. Så med lite finlir med portarna från Lennart, så borde det inte vara några problem att få in F-loket också, utan att portarna slår igen för tidigt eller går upp försent.
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]()
Tack så mycket LAn! Detta kom i rättan tid! nu kan man ju placera ut ett eller flera lokstall på den nya banan!
![]()
![]() |
#12 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Musiken är tysk och sätts ut som en skiva under marken (W) som bara syns i Wireframe mode!!! Slingan är ruskigt svår att placera men julgranen är lätt. Det var dagens "pynt"-tips!
![]() |