![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vårby, Huddinge, Sweden.
Inlägg: 324
|
![]()
Men snälla Lan, först klagar du på att du får för lite respons på din fantastiska ström av alldeles underbara fordon för att sedan komma med ett nytt projekt som även det säkert blir fantastiskt det med. Snälla! Ge oss en chans att smälta godsakerna och prova dem. Innan man hunnit med att kommentera det senaste man sett från din verkstad så har du kommit fram med minst två nya produkter. Det här lokstallet är ju ett efterlängtat objekt för de flesta av oss, det finns ju inte så många svenskliknande på DLS. Kommer du att göra det med höjdskillnader i taket efter olika utbyggnader under åren som gått?
Näe det är kul att du fortsätter med vad du gör så bra. En mycket tacksam Trainzare. Stickanw
__________________
Ningening (som jag som barn uppfattade ljudet av rälsskarvarna vid 30 minus eller kallare när tåget gick fort över dem) |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Nu hänger jag inte alls med vad du menar???
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]()
Åh, jag menade bara att man inte insåg hur stort ett sexportars rundstall var när man bara såg portsidan. Nu när du gjort modellen så man även ser "baksidan" (dvs där man inte har portarna) ser man ju att det är en ganska stor modell.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Vändskivan och lokstallet fungerar bra ihop. Lite pill att justera ihop de två men det gick bra! De två första bilderna visar lite av det jobbet. Sen följer 5 bilder på stallning av en Sb-springare. Sista bild visar att ett lok kan stå utanför stängda portar utan html-ruta.
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Night-meshen till lokstallet klar och lite annat, blir nog släppt före Jul!?
Lite bilder igen:
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 079
|
![]()
Ser kanonbra ut
![]() Man behöver egentligen inte fundera över manuell portöppning, när spåren mellan skivan och själva stallet är så där kort. På bilderna jag visade, så rymms ju ett normaltstort lok på motsvarande spår, det var därför jag tänkte i dom banorna ![]()
__________________
Ekan |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
|
![]()
Förnämligt LAn.
En stillsam förfrågan (en sådan är ju alltid fri): Kan man kapa bort ett par portar? Bra för våra mindre järnvägar. Herrljunga lokstall kan väl sägas vara allmängiltig i utseende och funktion. Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]() Citat:
Men som sagt, mesher och skript blir allmän egendom när stallet och vändskivan är släppta och den som vill bygga vidare kan höra av sig till mig så skickar jag mesherna i nåt lämpligt format.
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 343
|
![]()
Jättesnyggt, LAN!
Du får mig att starta upp mitt landskapsbyggande igen. Tackar, tackar.......... |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
...såg det ut senast jag besökte Herrljunga lokstall för ett styvt år sedan, mycket har säkert ändrats sen dess, men jag är nöjd med att kunna återskapa det med hyfsad realism i Trainz.
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2011-12-14 klockan 20:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vårby, Huddinge, Sweden.
Inlägg: 324
|
![]()
Fantastiskt även om det är Herrljunga så kan det nästan gälla för vilket stall som helst i Sverige. Om man kan och får ha några önskemål skulle det vara att du gjort det i tre delar. En vänsterdel, en mellandel och en högerdel för att kunna göra fyra eller fler lokplatser för mindre eller större stationer. Gärna då också med en sektion med större takhöjd.
Ett mycket vackert lokstall, nu är det bara ekans sotmopp och oljehink som fattas. Stickanw
__________________
Ningening (som jag som barn uppfattade ljudet av rälsskarvarna vid 30 minus eller kallare när tåget gick fort över dem) |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Nu går det att stalla ett B-lok med stor tender, enda kruxet är att dörrarna flaxar till när ekipaget är halvvägs genom porten, troligen för att skriptet reagerar på tendern också, det kan säkert Svenolov fixa när han har tid?
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Stockholm, Sweden
Inlägg: 1 430
|
![]()
Åh, va mysigt =D
*myser framför Bengans påeldade lok*
__________________
/Leoj Jaudidamdamdubidamdam |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]() Citat:
![]() För övrigt, en fråga angående stalla in B-lok - det är väl inte släppt? Eller har jag missat detta? Och visst kan man stalla in E-lok av vovvens fabrikat också - de är väl mindre än B-lok? |
|
![]() |
![]() |