![]() |
Herrljunga Lokstall
2 bifogad(e) fil(er)
Har börjat på Herrljunga Lokstall, ett rundstall med 6 portar, 2 uppställningsspår och anslutningsspår, verkstad och en 20 m vändskiva. Byggbild och orginal i nuskick.
|
Trevligt. Blir fint med mera svenska lokstall.
|
2 bifogad(e) fil(er)
Kanon Lennart.
Då kan man byta ut dom polska plagiaten som man har nu ;):D:D. En sak som är bra med dom dock, är att man kan öppna och stänga portarna i spelet via en html-ruta. Är det något som går att få till, utan allt för mycket krångel? |
Det ser mycket lovande ut lan, svenska lokstall är det brist på i trainz! :)
|
Citat:
|
Citat:
det är tänkt att bli bättre än så, nämligen helt automatiskt, när man kör fram mot porten skall den öppnas och när man kommit in i stallet skall den stängas liksom när man kör ut ur stallet. Ett visst spel finns så att man kan stanna mitt i porten och dörrarna förblir öppna. Detta kommer att styras av skriptet som jag börjar få lite häng på nu. Varje spår skall detekteras separat med hjälp av triggrar med små radier. Vi får se om jag ror detta iland? Det beror på om jag lyckas med Herrljunga med vändskiva till. Forskning och experiment pågår som bäst men snart kommer tomten och stör! |
Hej LAn
Svenska Lokstationer för normalspår som passar för ånglok.. Kanon.:tumme_upp: Det ser redan mkt lovande ut (fattas bara annat). Jag antar att dom får det nya dörrskripetet (som jag skall börja labba med nu också). MVH / BjörnL |
Bra bjornl,
om du också börjar kolla detta! Det är rätt kritiskt var man placerar triggers för att passa olika lok. Speciellt tenderlok skapar en del problem har jag märkt. Jag har med "viss tveksam" framång stallat ett B-lok med tender i Slottsskogen men portarna flaxar till lite på vissa ställen. Men vi får väl jobba vidare!? |
Citat:
Tänkte mer på om man vill parkera ett lok precis utanför portarna, utan att dom öppnas automatiskt, alltså att man kan bestämma själv när, och om, dom ska öppnas. Men det är väl kanske lite överkurs :). |
Citat:
|
Citat:
LAn: När ställer du upp som magiker? Ekan: Avser du att blockera portarna!? Då blir lokverkstadens personal heligt förb-ade. Nisse |
Citat:
|
Trevligt med ett till lokstall + skiva.:tumme_upp:
Blir säkert bra, som allt annat du har gett dig på. Rullar iväg bollen från lokstall och skiva, till ånglok. Skulle vara ett trevligt inslag, vid lokstallet. Om våran skriptguru Svenolov, kunde skripta in på ångloken. Med eller utan rök, vid uppställning vid lokstallet. Drömmen vore ju, att man var tvungen att starta upp ångloket i ett par timmar i förväg, innan det skall användas. Så att panna och tryck, kommer upp i rätt arbetstemperatur. |
111213 Mellan Lussekatterna
8 bifogad(e) fil(er)
Citat:
då får du ju gå upp kl. 2 på natten och "påelda" för att kunna köra morgontåget kl 07:00!-} Jag har bakat isär de olika delarna som en vändskiva består av: Bilderna föreställer i tur och ordning: 1. Lokstallets geometri med sina fästpunkter för spåren och alla 24 triggrarna 2. Perspektivbild på samma sak 3. Baksidan med alla fönster till de ljusa trevliga verkstadsavdelningarna där Bengan tänker tillbringa nätterna med att samla ved för påeldning 4. "Pitten", som anglosaxarna säger, med sina utspårsfästpunkter. Inget "dig-hole" här inte, vändskivan är ju heltäckt 5. Själva vändskivan (spinner) med sina två fästpunkter för invisible track 6. Porten som skall fästas i de fästpunkter som ligger närmast utanför stallet 7. Portarna öppnas 85 grader och klarar då lastprofilen precis, i verkligheten öppnades portarna 90 grader men det går inte för då tränger mesherna in i varandra. 8. Totalbild på virrvarret! Tur att den inte är elektrifierad för då hade det tillkommit myriader av fler fästpunkter! |
Citat:
Där styr man öppning å stängning via propertyrutan i driver-läget. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:38. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009