![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#13 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
Ekan och Bengan kan man lita på när det gäller texturförfiningar, det finns ju texturegroups till varje vagn! Kom just att tänka på att om man skall skriva S&N J på sidorna har jag säkert mappat fel (E&B är vana vid det!), det tar jag tag i i morgon. Om man lägger frame 1 i animeringen 1000 m under "havsytan" kommer inte vagnen att synas i "preview-rutan" i Surveyor. Jag tror jag har en lösning på detta problem också men det är helt otestat!? Ber att få återkomma efter "utredning". Träkragarna är mesher i vagnarnas m1-body-mappar men går att ta bort genom att sätta auto-create 0 i config. Detta var tänkt för en kommande last med sågad och huggen ved för krigsåren (STL Ved), sen får man själv meka med config om man vill ha det! Hoppas forumfolket kan lära sig att det inte är så svårt att ändra i config - tänk vad mycket mer dom skulle få ut av Trainz!?
![]() |