![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Örtofta
Inlägg: 371
|
![]()
okej.
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 345
|
![]()
Fortsätter med E loket och trodde i min enfald att nu fungerar det och
bara detaljer återstår såsom domkraft m.m + målningar på några ytterligare föremål. Men det går ju lätt att lösa. Men icke sa Nicke: Nu har den vänstra panndelen inte färg längre trots att det i GMAX ser helt OK ut (Se tidigare bild jag lagt in) I början av utvecklingen lekte jag en hel del med texturering för att få grepp om det hela. TYVÄRR gav jag vissa bilder namn med SVENSKA tecken i. Inte bra, eftersom Trainz inte godtog det, men GMAX accepterade det. Därav viss del av problemet (tror jag)...... Dessutom har jag gjort om en del detaljer från scratch, dvs ersatt(förstört) den ursprungliga detaljen med en ny. Tydligen ligger MAP infon kvar och skräpar i GMax...... LAn bistår mig så jag hoppas det löser sig..... Finns det någon som har ytterligare tips hur komma runt ovanstående, så hör gärna av er! All hjälp eller råd tas tacksamt emot...... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Örtofta
Inlägg: 371
|
![]()
very very nice!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 345
|
![]()
En "liten" lägesrapport:
Har tyvärr hamnat i en återvändsgränd. Varför? Jo, jag har "lekt" på tok för mycket med GMax och texturering, vilket ledde till att GMax fullkomligt drunknade i TEXTURERINGS material i sin MaterialEditor. Nu har jag fått hjälp av Gurun(LAn) att rensa upp i TEXTURERINGS djungeln, så förhoppningsvis skall det fungera bättre igen. Är ju även bra att ha den nu otexturerade modellen att utgå ifrån när det så småningom skall byggas ett E2 lok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 345
|
![]()
Texturering är kul när man väl börjar få grepp om det. För min del
tog det lång tid. Dessutom är det en STOR fördel om nån med erfarenhet bistår dig under utvecklingstiden. Trots allt så missförstår man vissa saker. För min del avseende val av GMAX texturerings material: Standard eller Multimaterial. Tyvärr valde jag det senare, vilket orsakat mig MÅNGA MÅNGA problem. Visar några bilder avseende aktuellt status. Vissa detaljer återstår. Dock har jag fått plogar av LAn och skall även lägga in STL koppel m.m. Sen återstår optimering och "welding" för att minska på antalet polygoner. Därefter en ny dust med tendern, som har vissa omålade partier p.gr.a mitt val av Materialtyp . Men nu vet jag...... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Örtofta
Inlägg: 371
|
![]()
När kommer E loket ut till downlaod sida?gp3119
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 079
|
![]()
STORT suck.
Varför detta tjat? Tänk om folk kunde låta bli att ställa dessa totalt onödiga frågor. Låt folk bygga i lugn å ro, och låt bli att stressa. Vi får vara glada om "herr vovve" överhuvudtaget vill ladda upp loket. Och i.s.f. gör han nog inte det en enda dag tidigare, än det är klart.
__________________
Ekan |
![]() |
![]() |