![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Teckensnitt m.m. finns att ladda ner från Västerås Vagnagentur (underleverantör till WNJ (Westergötland Nerikes Jernväg).
http://www.wnj.se/underleverantor/vva/
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]() Citat:
Där fanns mycket att studera. I vilket fall som helst så hittade jag ett fotografi med SJ tecknet och fick på köpet också den gula färgen: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
|
![]()
Tendern ser kanonsnygg ut, du börjar bli en duktig byggare!
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Har nu testat ut tendern och loket.
Fick igång det rätt snabbt efter några "resetFormX" på vissa tender detaljer. Som synes av bilderna "glänser" hjulen när man kör. Skall rätta till detta lksom komplettering/tillägg av vissa detaljer på tendern. Dessutom blir det ommålning av själva loket. Hoppas då kunna utnyttja några av alla de bilder jag fått av er. Huvudsaken för mig var att testa ut ett lokbygge och få det att fungera som en prototyp, vilket sporrar en för kommande ångloks byggen. Några bilder: |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2010
|
![]()
Hej!
Det var ett fint lok och jag vill inte på något sätt verka gnällig men jag tycker loket ser lite litet ut om man gämför med vagnarna eller är det bara jag som är trött i ögonen. ![]() Annars var det ett mycket fint lok. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Vid vidare efterforskning märkte jag att min modell (hytt,gångbord och panna osv) "ofrivilligt" hade sänkts med ungefär 1-2 dm. Fråga mig inte hur???? Lokets högsta höjd är 4,3 meter vid skorstenens topp. Naturligtvis var denna punkt också då lite lägre på min modell........ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Veteran
|
![]() Citat:
kontrollmät alla delar! Jag brukar lägge en "rectangle" runt delarna och justera in den, då står ju måtten i egenskapsrutan i gmax.
![]() |