![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Visa resultat för omröstning: Vill Du att B6 byggs och laddas upp? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
66 | 86.84% |
Tja |
9 | 11.84% |
Nej |
1 | 1.32% |
Antal röster: 76. Du får inte rösta i den här omröstningen |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
Möjligen skall SJ-loggan vara vit? Nån som vet (mitten på 50-talet).
|
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]() Citat:
Förresten så fick vagnarna samlingslittera Bo14 efter reformen 1956, och var helt borta vid 1970. Vad jag vet så har SJ's logga i stort sett alltid varit vit på stålvagnar. Kan ha fel, men det ser konstigt ut med vitt i mina ögon.
![]() |
#3 |
Veteran
|
![]()
Ledsen Korvtiger,
tog fel på littera, menade möjligen Bo14 - känner väl igen inredningen från barndomen. Vit eller gul SJ-logga - det är frågan?
#4 |
Veteran
|
![]()
Lagt "musen" på de senaste ändringarna och skickat en BETA till mina testare. Denna vagn har en "fungerande" hytt -bifogar bild. Alla som åkt tåg nödiga på 50-talet känner nog igen sig?
#5 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
För säger jag animerad pottring, så skulle det inte förvåna mig, att det dyker upp på nästa bild, tillsammans med Åssborn.
![]() |
#6 |
Veteran
|
![]()
Du har nog fått mejl idag!?
#7 |
Veteran
|
![]()
SJs instruktioner som vanligt svåra att följa vid nödläge! En liten bildserie får avsluta dagens pysslande.
Bildtext: " Rusar in - fipplar med locken - gör sina behov - kollar sig i spegeln - öppnar dörrn - ut i korridoren igen (Å så skönt!)". "Das Humor" som tysken säger!
#8 |
Veteran
|
![]()
Har inte gjort nåt inlägg här på länge så det är väl dags för en kort rapport:
1. Alla småfel fixade ? 2. Svenolov jobbar med skriptningen ! 3. Jag jobbar med LODningen ! 4. Lagarbetet Korvtiger - Svenolov - LAn fungerar utmärkt ! När släpps Bo6, undrar ni. Vi säger som Auran: SOON! Datumet i rubriken skall vara 100525 men går inte att editera efteråt - men en månad hit eller dit, det kvittar väl lika?
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2010-05-25 klockan 00:58. |
![]() |