![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Visa resultat för omröstning: Vill Du att B6 byggs och laddas upp? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
66 | 86.84% |
Tja |
9 | 11.84% |
Nej |
1 | 1.32% |
Antal röster: 76. Du får inte rösta i den här omröstningen |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]() |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Inte så tokigt gissat - jag lekte med tanken att låta Åssbon rusa till toaletten på X5 och låsa in sig på toaletten, med en GT i handen. Men det blev alldeles för tungt och komplicerat så jag lade ner det - men man lär sig en massa av sådana "dåridéer".
#3 |
Veteran
|
![]()
Byggt övergångsbrygga med Korvtigers hjälp (on-off-metoden, skall styras av ett script precis som STW-koppel). Apropå STW-koppel har jag slitit i timmar utan att få det att fungera! Till slut blev jag så frustrerad att jag läste den utmärkta dokumentationen - och står det tydligt och klart STW couplerule måste installeras i sessionen! Ja, ja, ibland är man dummare än tåget!!! Nu fungerar koppel (kräver något längre buffertar för att se bra ut - går att ordna. Dörranimeringarna fungerar utmärkt. Återstår lite lister och färgjusteringar sen är utsidan klar. Sen vidtar inredning - sitt och ståplatser i mängder, soffor, väggar, hyllor m.m. Det finns att göra!
#4 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Förbaskat tjusigt, Lennart.
#5 |
Tidigare v10
|
![]()
riktigt snyggt!
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
|
![]()
Tillverkat inredningen idag och fogat samman med bodyn. Återstår alla attachmentpunkter för passagerare, outsideviews och en liten hytt (det blir väl WC:t) så att kringvandring blir möjlig. Färgerna är som jag kommer ihåg dom (galongröna 50-tal) men jag har haft kontakt med våra två Rembrantar, Bengan och Ekan om utbyte av högupplösande texturer, så det blir säkert ommålningar i framtiden!
Bifogar lite bilder från dagens arbetspass (jag gillar inte färgen på STW koppel[bör vara mörkare]):
#7 |
Tidigare v10
|
![]()
mycket snyggt! det enda jag har att tillägga är att väggarna ska vara gulare inuti vagnen, men det kanske har blivit så med åren, det vet jag inte.
|
![]() |