![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
tackar skall testa detta
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Så var det Sj F som fick 10 st i varierande färg ton och patina och återigen så hade Bengan mycket användbart material att bygga på
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Ser ju bra ut, ser att du varierat taknyansen också !?
Bifogar en bild på hur plogarna brukade se ut efter en tids körning: EDIT: Jag vill absolut inte komma med några pekpinnar till Rac, men mitt umgänge med GIMP (som jag inte kunde när loken byggdes) har lärt mig ett och annat. De sista 2 bilderna visar hur jag lagt på en bilinjär 50% transparent fyllning från gråbrunt till plogrött, snett nedifrån höger till snett upp åt vänster på plogfältet på en textur. Nåsta bild visar hur det ser ut på loket i Trainz:
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2014-12-13 klockan 17:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Jo är ju ganska stor skillnad på ett där taket är ny målat och det knappt gått någonting mot ett där det gått 10-15 och kol har släppt från strömavtagaren i alla år
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
De två första Sj Du/Du2 loken färdiga
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Nu finns Sj Da, F och Ds i downloads --> http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...900#post292900
Sj Du kommer lite längre fram när jag har mer än 2 st helt klara ![]() |
![]() |
![]() |