![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Va tror ni om dem? Ser de bra ut och Lennart ger sin välsignelse kan jag ju släppa dem ikväll?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Du gör som du vill! Men om du kan få F-loket i samma nyans som vagnarna skulle det bli mer enhetligt.
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Jag har försökt följa Dm och Da's nyans på både Du och F men vet inte vilket som blir snyggast? Va tycker ni? Kan ju kanske köra en texture group med en av varje?
Testade lite olika vagnar precis och är bannemig inte lätt att anpassa till alla olika färger på olika vagnar... ibland är det inte ens i närheten ibland perfekt ..får ha lite insikter här är jag rädd vilket ni tror blir bäst? Senast redigerad av rac_hammer den 2014-12-10 klockan 17:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Egentligen så är det väl vissa av dom bruna pass. vagnarna som är lite för färgglada, men om du tonar F-loket en liten aning åt det gulrödare hållet, så harmonerar det kanske lite bättre mot ALLA varianter som finns av bruna pass. vagnar (inte bara STL's).
För det var ju inte alltid som lok å vagnar var helt enhetliga i "brun"tågen, så om det blir lite färgskillnad här å där gör väl inte så mycket ![]()
![]() |
#5 |
Veteran
|
![]()
Väl talat Ekan, du om någon vet ju vilken vildvuxen snårskog detta är!!!
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Hehe som sagt det är ingen lätt grej med alla nyanser och lagom nivå på patina av skit och slitage men ska göra en test ikväll och ser hur det landar... Da är lättare där har jag redan gjort fyra olika nyanser ... Men som sagt ska titta på det ikväll
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
|
![]()
Jag tror det blir bra om du utnyttjar Texturegroups med några olika nyanser så kan man välja det som passar bäst till resten av tåget.