Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-08-17, 23:49   #1
brydberg
Junior Member
 
Reg.datum: Nov 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 15
Standard mustang


En spårvagn vore väl kul!. Har inte lyckats få den att fungera med bygel men den här sidan ska ju visa pågående byggen.
brydberg besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-08-18, 00:43   #2
pussgurkan
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2003
Ort: , , .
Inlägg: 212
Standard


Snygg modell
kolla på sidab http://www.railpage.org.au/steam4me/trainsim/tutorials/
där finns en hel massa vettiga tips till ett flertal olika konstruktionsprogram
pussgurkan besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-08-18, 09:14   #3
Mson
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Linköping, Sweden.
Inlägg: 523
Standard

Oj oj oj [8D] Nu kommer Richard att bli glad väldig fin ser den ut att vara! Jobba på!

MvH. Mson


http://www.tagbilder.com
Mson besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-08-19, 07:02   #4
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 919
Standard

Härligt brydberg, Mustangen är jättefin!
Svenska spårvagnar behövs, nu kanske nån gör en spårvagnsrutt också!?


http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-08-19, 09:47   #5
brydberg
Junior Member
 
Reg.datum: Nov 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 15
Standard

Tack för tipset om konstruktionssidor! Det jag kan är gmaxen eftersom jag dagligen använder "kusinen" 3ds viz i mitt jobb. Däremot är det väl bara några veckor sedan jag under jubelrop lyckades få någonting genom .s-filcompileraren. Det är märkligt mycket felaktiga påståenden i de tillgängliga "skolböckerna". Ett exempel påståendet att man omedelbart måste göra om byggdelarna till Edible mesh för att klara kompileringen. Det tog mig tid och energi att komma underfund med att skalning, kopiering, måttändringar och booleanska operationer utan minsta problem går att göra när som helst bara man "spränger stacken" innan man gör en .s-fil. Bristen på renderare i gmax gör att man har mycket liten kontroll på utseendet innan man fått .s-filen att fungera. Men även då är det bökigt genom att varje liten ändring kräver att man gör om hela proceduren med bindningar, lod-konstruktion och ny förhoppningsvis fungerande .s-fil. Men man förstår ju Discreet som gör gmax: 3ds Vax kostar storleksordingen 30000:- inkl. moms!
brydberg besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:39.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009