![]() |
mustang
http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/5169234603.jpg
En spårvagn vore väl kul!. Har inte lyckats få den att fungera med bygel men den här sidan ska ju visa pågående byggen. |
:D:D:D:D:D:D
Snygg modell kolla på sidab http://www.railpage.org.au/steam4me/trainsim/tutorials/ där finns en hel massa vettiga tips till ett flertal olika konstruktionsprogram |
Oj oj oj [8D] Nu kommer Richard att bli glad :) väldig fin ser den ut att vara! Jobba på!
MvH. Mson http://www.e-buzz.net/forum/attachments/5093193218.jpg http://www.tagbilder.com |
Härligt brydberg, Mustangen är jättefin!
Svenska spårvagnar behövs, nu kanske nån gör en spårvagnsrutt också!? http://www.e-buzz.net/forum/attachments/5648353.gif http://pirpen.cjb.net/ |
Tack för tipset om konstruktionssidor! Det jag kan är gmaxen eftersom jag dagligen använder "kusinen" 3ds viz i mitt jobb. Däremot är det väl bara några veckor sedan jag under jubelrop lyckades få någonting genom .s-filcompileraren. Det är märkligt mycket felaktiga påståenden i de tillgängliga "skolböckerna". Ett exempel påståendet att man omedelbart måste göra om byggdelarna till Edible mesh för att klara kompileringen. Det tog mig tid och energi att komma underfund med att skalning, kopiering, måttändringar och booleanska operationer utan minsta problem går att göra när som helst bara man "spränger stacken" innan man gör en .s-fil. Bristen på renderare i gmax gör att man har mycket liten kontroll på utseendet innan man fått .s-filen att fungera. Men även då är det bökigt genom att varje liten ändring kräver att man gör om hela proceduren med bindningar, lod-konstruktion och ny förhoppningsvis fungerande .s-fil. Men man förstår ju Discreet som gör gmax: 3ds Vax kostar storleksordingen 30000:- inkl. moms!
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:38. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009