|
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|||||||
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#20 | |
|
Medlem
Reg.datum: Feb 2012
Inlägg: 1 379
|
Child objects behandlas som scenery objects eller animated scenery objects och man läser in en annan .xml-fil för ändamålet.
Dock så har man med UKLedPro (Som GARL använder) lyckats scripta så child object fungerar. Jag testade att lägga in relevant kod i scriptet för min testsignal men det var ingen skillnad. GARL eller Glasgow Airport Rail Link är Assets/Totalizemedia/GARL och de har lua-filer som inte är kompilerade så de kan läsas rakt av i klartext. Min filosofi är att jag skapar speciella signaler som jag behöver i Mälardalsprojektet och lägger dem i SummerADDE/Malaren, så att de inte bidrar i den stora röran som heter newS/Sweden - Dessa signaler laddas då in separat från newS och bara för mälardalens rutt. Jag ämnar att göra samma sak för Nordlandsbanan sen. Tycker det är roligare att sätta ihop signalobjekt genom dess blueprint-filer än att detaljstyra i rutteditorn.EDIT: Ang milepost så verkar det finnas ett lösningsförslag från UKTrainSim: Citat:
__________________
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. Senast redigerad av ADDE den 2020-12-21 klockan 20:52. |
|
|
|
|