![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#21 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2011
|
![]() Citat:
Enligt farsan (som jobbar som Fjtkl på Cst) så ska det finnas liknande objekt vid slutet på spår 18 och 19 (södra änden tror jag) på Cst, fullt tillgängliga vid truckövergången, om det är av intresse. Lite nytt tänkte jag visa när jag ändå är i farten och skriver! Först några bilder på en Vägkontrollsignal (Vs). 3 Vs äldre fram.jpg Placerad på en äldre stolpe, sedd framifrån. 4 Vs ny bak.jpg Placerad på en ny stolpe, sedd bakifrån. 5 Vs ny sida.jpg Placerad på en ny stolpe, sedd från sidan. Lite ljusa texturer på stolparna tycker jag men orkade inte fixa till och göra nya bilder ![]() Man kan också se på bilderna att Vs:n har egna id-kuber. 6 Vf ny id.jpg Även Vf:n har fått egna id-kuber. Kryssmärkesstolpen har berikats med ytterligare tillbehör. Möjligheten att placera två stycken ljussignaler på samma stolpe finns nu. 1 Kr dubbel fram.jpg 2 Kr dubbel bak.jpg Varje signal är en egen enhet och de kan roteras individuellt plus/minus 45°. Lite mer detaljeringar och snyggare texturer återstår modelleringsmässigt på dessa objekt. Bomeriet är nästa del i vägskyddsbygget, är väl drygt hälften färdigbyggt, sedan återstår texturer och animeringar. mvh Håkan Blom
Fd. signalreparatör på Banverket. Sjukpensionär bla pga Aspergers syndrom. Använder numera T:ANE på en iMac (Retina, 27", -15), 24GB, OSX Sierra 10.12.6 (25/9-17) Hemsida för nedladdning av mina objekt: https://blomsson4073.se/index.html |
|
![]() |
![]() |