Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Landskapsdesign - Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-04-12, 23:23   #9
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pursche Visa inlägg
Ibland fanns det väl bara en orienteringtavla där försignalen skulle sitta. Jag har ett minne av att infarten till Storfors om man åker söderut bara hade en sådan ca 700 - 1000m innan....
Enligt SJ SäO 1941 ska driftplatser förses med orienteringstavla ifall försignal saknas, eller även om trafikplatsen helt saknar huvudsignaler. Tavlan placeras på samma avstånd som en försignal hade stått ifrån huvudsignal (eller plattformskant/yttersta växel i fallet där huvudsignal saknas).

Enligt den bangårdsritning över Storfors som jag har tillgång till (http://www.bangardar.se/filer/ritnin...4_J1_-1082.jpg) verkar det finnas försignal från Kristinehamns-hållet, men inte från Mora-hållet, vilket stämmer överens med din beskrivning. Antagligen hade man god sikt och/eller låg hastighet i södergående riktning, varför en försignal inte behövdes.
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:52.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009