![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 542
|
![]()
Tack för förklaringen. Angående stationer, ja det verkar som att väganslutning krävs för att passagerare ska komma. Ganska rimligt kanske. Du kan ju placera stationen fritt, rotera med N/M och sedan dra en väg till den från det befintliga vägnätet.
En fråga till, när det gäller dubbelspår. Jag antar att spelet är så pass realistiskt att det kräver växlar vid ändstationerna så att tåget går över på andra spåret för återfärden. Jag lyckas inte få detta att fungera. Tågen bara fastnar vid signalerna.
__________________
Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
N/M var en nyhet för mig, tack för den.
Tyvärr så vänder tåget på plats än så länge i spelet. Hade jag gjort ett eget spel så hade jag använt typ, Google earth för världen. och sedan zoomat in städer för microhantering av lok, vagnar, spår osv.....
__________________
M v h /Pursche |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 542
|
![]()
Tycker det är lite synd att man inte gör dessa spel mer realistiska. Jag tycker inte att 90% av tiden ska gå åt till att vara förbannad på signaler som inte fungerar i ett spel som går ut på att driva en järnväg. Det borde väl snarare vara en fråga om att man leder bolaget och drar upp linjer, hanterar inköp av rullande materiell, styr budgetar osv och i detta exempel har en banavdelning som sköter det tekniska.
Sen har jag inget emot om man lägger in signalfel som en funktion i spelet, men då vill jag se ett gäng pyttesmå gubbar som ger sig ut och fixar felet (alternativt inga gubbar alls om man leker svensk järnväg) istället för att man febrilt ska googla runt och undra varför tågeländet vägrar röra sig när det borde göra det.
__________________
Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 870
|
![]()
Precis suttit å spelat tills nyss..
![]() Men upptäckte en sak, man ska inte ha signaler på ett enkelspår, utan bara vid mötesmöjligheten, annars så kör tågen ut på enkelspåret och möts där... Ska se om jag kan lägga upp nån bild på hur jag gjort ändstationslösningen lite senare! Har inte kört med nån One-way-signal, då fastna allt. Hittills har allt flutit på (en timme typ) utan något stopp vid nån signal (utom mänskliga misstag och dumma misstag av signalplacering). Tack för tipset om spelet!
__________________
//Joakim Wahlberg |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 1 055
|
![]()
Er spillet å anbefale ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 870
|
![]()
Tja, när man väl är inne i spelet och förstår sig på det, tycker jag det är riktigt kul. Men man måste förstås lära sig hur det funkar... Rekommenderar denna guide: http://trainfeverguide.26miledrive.com/
Fö är signalerna väldigt fina ![]()
__________________
//Joakim Wahlberg |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 542
|
![]()
Jag har fått ordning på det nu, går att göra hyfsat avancerade spårupplägg bara man förstår grunderna i signalerna. Har fått till en dubbelspårig huvudlinje med en trespårig station där lokaltågen vänder på sidospåret.
__________________
Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora |
![]() |
![]() |