|
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|||||||
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#5 | |
|
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
|
Citat:
Jag har försökt kratta ihop något slags skript som troligtvis(högst sannolikt) inte fungerar alls men kanske kan vara någon slags grund för dig att pilla vidare på.Kod:
AnimationName="platstins_turn" --name of animation in Anim Set section of signalblueprint
AnimationFrames=20 --20 frames in animiation from 3dsmax
AnimationDuration=3 --3 seconds
dt=0 --Update time
aniState=0 --Animation state 0=turned from locodriver 1= turn towards locodriver
aniDone=0
function Initialise()
end
function Setup()
end
function OnSignalMessage( message, parameter, direction, linkIndex)
-- pass on
Call( "SendSignalMessage", message, parameter, -direction, 1, linkIndex )
end
function OnConsistPass ( prevFrontDist, prevBackDist, frontDist, backDist, linkIndex )
if (frontDist>0 and backDist<0) then
--train in process of passing link forward
if linkIndex==0 then
--process of passing link 0
--Animation start for turning plåtstins toward traindriver
aniState=1
Call("BeginUpdate")
elseif linkIndex==1 then
--process of passing any other link
--Animation start for turning plåtstins away from traindriver
aniState=0
Call("BeginUpdate")
end
end
end
function Update( lastUpdateTime )
dt=dt+(AnimationFrames/AnimationDuration)*lastUpdateTime
if aniState==1 then
Call("*:Reset",AnimationName)
aniDone=Call( "*:AddTime", AnimationName,dt )
if aniDone~=0 then
Call("EndUpdate")
dt=0
end
elseif aniState==0 then
aniDone=Call( "*:AddTime", AnimationName,AnimationDuration-dt )
if aniDone~=0 then
Call("EndUpdate")
dt=0
end
end
end
AnimationName, AnimationFrames och AnimationDuration ska justeras så att det stämmer med de värden du har men som sagt med reservationen att detta säkert inte fungerar som det är. Kanske kan någon verkligt skriptkunnig(*host* KMW ) hoppa in och hjälpa till med
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning. |
|
|
|
|