Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Go Back   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 03-05-2012, 01:45 PM   #1
lan
Veteran
 
Join Date: Nov 2001
Location: Onsala, , Sweden.
Posts: 8,149
Angry Ännu ett missfoster från Ketchupflaskan...

... men med potential. En hel del felvända polygoner och annat måste fixas först, sen får vi se??? Jag tror Ekan vet var denna ligger
Attached Images
File Type: jpg 0.jpg (210.2 KB, 447 views)
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu  
Reply With Quote
Old 03-05-2012, 03:34 PM   #2
spyfrog
Medlem
 
Join Date: Feb 2008
Location: Gävle
Posts: 1,535
Default

Quote:
Originally Posted by lan View Post
... men med potential. En hel del felvända polygoner och annat måste fixas först, sen får vi se??? Jag tror Ekan vet var denna ligger
Det ser ut som Gävle central innan ombyggnaden?
spyfrog besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 03-06-2012, 12:32 AM   #3
lan
Veteran
 
Join Date: Nov 2001
Location: Onsala, , Sweden.
Posts: 8,149
Thumbs up Gävle Central ja...

...kanske kan bli till Trainz om inspirationen får fart? Bifogar en bild från Google Earth. Och när jag ändå är ute och Gävlas finns ju denna rikskändis också på 3D Warehouse:
Attached Images
File Type: jpg Google0.jpg (202.1 KB, 422 views)
File Type: jpg bocken.jpg (73.0 KB, 416 views)
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 03-06-2012, 08:38 AM   #4
spyfrog
Medlem
 
Join Date: Feb 2008
Location: Gävle
Posts: 1,535
Default

Quote:
Originally Posted by lan View Post
...kanske kan bli till Trainz om inspirationen får fart? Bifogar en bild från Google Earth. Och när jag ändå är ute och Gävlas finns ju denna rikskändis också på 3D Warehouse:
Världskändis om vi får be....
spyfrog besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 03-06-2012, 10:23 AM   #5
bjornl
Medlem
 
Join Date: Jan 2011
Location: Uppsala
Posts: 852
Default

Hej
Ja med en framslumpad animation, och ni vet ju vilken..........
__________________
MVH / BjörnL
bjornl besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 03-06-2012, 12:56 PM   #6
lan
Veteran
 
Join Date: Nov 2001
Location: Onsala, , Sweden.
Posts: 8,149
Default

Quote:
Originally Posted by bjornl View Post
Hej
Ja med en framslumpad animation, och ni vet ju vilken..........
"Strålande" idé
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 03-06-2012, 04:18 PM   #7
spyfrog
Medlem
 
Join Date: Feb 2008
Location: Gävle
Posts: 1,535
Default

Quote:
Originally Posted by bjornl View Post
Hej
Ja med en framslumpad animation, och ni vet ju vilken..........
Ha, ni är bara avundsjuka där nere med ert blaskiga kaffe....
spyfrog besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 03-06-2012, 04:37 PM   #8
lan
Veteran
 
Join Date: Nov 2001
Location: Onsala, , Sweden.
Posts: 8,149
Default

Quote:
Originally Posted by spyfrog View Post
Ha, ni är bara avundsjuka där nere med ert blaskiga kaffe....
Det är nåt blask som heter Gevalia vi dricker, tror det är halmrostat!
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 03-07-2012, 07:53 PM   #9
lan
Veteran
 
Join Date: Nov 2001
Location: Onsala, , Sweden.
Posts: 8,149
Default

Quote:
Originally Posted by bjornl View Post
Hej
Ja med en framslumpad animation, och ni vet ju vilken..........
Det blev en utmaning som jag jobbar på! Julbock - fjutt - brinn - askhög! Får se om det blir nåt till julen 2012
Attached Images
File Type: jpg lan_20120307_0000.jpg (130.7 KB, 344 views)
File Type: jpg lan_20120307_0001.jpg (132.0 KB, 344 views)
File Type: jpg lan_20120307_0002.jpg (125.3 KB, 342 views)
File Type: jpg lan_20120307_0003.jpg (120.1 KB, 344 views)
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 03-07-2012, 07:56 PM   #10
Nils Blid
Medlem
 
Join Date: Dec 2009
Location: Malmö
Posts: 2,055
Default

LAn: Min spontana reaktion: Ha ha ha ha!

Kan inte hjälpa det, från hjärtat via strupen.

Nisse
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 03-08-2012, 04:07 PM   #11
lan
Veteran
 
Join Date: Nov 2001
Location: Onsala, , Sweden.
Posts: 8,149
Talking gävliga Gävle!

Det är ett riktigt "flåsjobb" att försöka rätta till Gefle Central. Det vär så mycket dynga i originalet från Ketcupflaskan så jag har måst byta ut det mesta. Texturerna har jag försökt förbättra så gott det går, men det går långsamt fram. Idag satte jag dit de första nightwindows. Jag vet inte om det är lönt att fortsätta arbetet, intresset verkar svagt!? Säg vad ni tycker, ärligt, är detta nått att fullfölja???
Attached Images
File Type: jpg lan_20120308_0002.jpg (125.1 KB, 327 views)
File Type: jpg lan_20120308_0001.jpg (145.4 KB, 326 views)
File Type: jpg lan_20120308_0000.jpg (81.3 KB, 324 views)
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 03-08-2012, 06:01 PM   #12
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Join Date: Aug 2001
Location: Huddinge, Sweden.
Posts: 6,380
Default

Intresse finns från min sida, men om det är värt allt detta extrajobb för dig, så vet i katten om det är värt det. Tycker du att det är OK och roligt, så kämpa vidare med henne. Men om det känns som pest och pina, så släng in handduken och ge dig på något annat.
__________________
Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 03-08-2012, 09:11 PM   #13
spyfrog
Medlem
 
Join Date: Feb 2008
Location: Gävle
Posts: 1,535
Default

Quote:
Originally Posted by Bengan View Post
Intresse finns från min sida, men om det är värt allt detta extrajobb för dig, så vet i katten om det är värt det. Tycker du att det är OK och roligt, så kämpa vidare med henne. Men om det känns som pest och pina, så släng in handduken och ge dig på något annat.
Bra sagt! Det skall ju vara kul!
spyfrog besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 03-08-2012, 10:02 PM   #14
Jockes
Medlem
 
Join Date: Feb 2009
Location: Västerås
Posts: 1,926
Default

Oja! Håller helt klart med Bengan, det måste vara kul för DIG! För oss är det självklart kul med stationsbyggnader, men det måste, som sagt, vara roligt för dig också att göra det.
__________________
//Joakim Wahlberg

Last edited by Jockes; 03-08-2012 at 10:06 PM. Reason: Ändra fel inlägg...
Jockes besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 03-09-2012, 07:29 AM   #15
Gunter 2
Medlem
 
Join Date: Jul 2010
Location: Insjön,Dalarna
Posts: 287
Send a message via MSN to Gunter 2
Default

Jag håller absolut med Bengan
__________________
jag Kan ha spår av Dyslexi SILJANS BANAN!!
Gunter 2 besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump



All times are GMT +2. The time now is 07:06 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009