Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Allmänt

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-02-19, 20:30   #12
KMW
Medlem

Reg.datum: Feb 2005
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre Visa inlägg
Vi har ju samma cpu, så jag undrar om du låst upp den till 4-kärnig? Och kan du ha cool and quet på i bios med den klockningen? Vet inte om jag ska prova klocka cpu och gpu lite???? Gör det nån skillnad tro?
Nej jag har inte låst upp den, provade men verkar som mitt moderkort inte tillåter det.
Nu spelar det ingen roll för RailWorks eftersom det inte kan utnyttja flera kärnor.
En kärna för att köra Windows och en för RW, fler gör ingen skillnad då de bara skulle varit utan arbete.
Ett annat problem med RW är att det är en 32 bitars process så RW kan inte utnyttja mer än strax under 4GB minne.
Dock är inte 8GB bortkastat eftersom ju Windows också vill ha minne men att öka på med ytterligare minne spelar nog liten roll.
Då är det viktigare med hastighet på grejorna, både CPU, GPU och minne.
Överklockning kan göra någon enstaka FPS möjligen men sannolikt inte mycket.
Det är ju så små steg jämfört med utgångsläget det oftast handlar om att det är svårt märka någon skillnad.
Vad är det man säger, en ny dator ska vara 50% snabbare för att den ska upplevas som snabbare (eller något sådant).
Bästa nyheten för ett snabbare RW hade varit om de gjorde om programmet till 64 bitar och flertrådat så att det utnyttjar mer minne och flera CPU-kärnor.

KMW besöker inte forumet just nu   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:59.