![]() |
If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below. |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
![]() |
#11 |
Veteran
Join Date: Nov 2001
Location: Onsala, , Sweden.
Posts: 8,149
|
![]()
Metoden är väl närmast standard i gmax (och 3Dmax) för att skapa uttag i väggar, Med Boolean skapas en massa onödiga faces och massa nödvändiga skapas ej. Metoden finns säkert i Blender och hur man gör kan säkert Korvtiger beskriva när han får tid?
Två shots på östgaveln på Läggesta Nedre. Den bakre är ett plan mappat med bjornls fina vinkelräta bilder, den främre är gjord i 3D och märks knappt rakt framifrån men blir tydlig i snett perspektiv. Något att fundera på om det är värt mödan och polygonkostnaden. Det beror väl på vilka krav man har och vad man vill uppnå! Läggesta Nedre är ju en "spårnära" byggnad och dom föredrar jag detaljerade liksom lok och vagnar! Nu kommer säkert nån hoppande med LOD igen, och visst! ... om någon orkar göra det. Men det är inte jag!
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |