![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]()
Citerar LAn:
Citat:
Se på konkurrenterna! Dom har tydligen väldigt trevligt i sin värld. Där kan man köra tåg (jag brukar själv dra mig tillbaka till MSTS och inlandsbanan när jag vill koppla av). I trainzvärlden så försöker några få av oss, inklusive mig själv, överbevisa att det är just Trainz som har den största potentialen. Men det som har hänt under dom senaste åren är alla ska göra det själv. Jag tror att jag har rätt i att vi är endast ett fåtal som klarar av detta. Över 90% av användarna vill köra tåg, utan att själv behöva bygga en bana innan den möjligheten ges. Har vi gett dom den möjligheten? Nej, det har vi inte. Vi ser många nya medlemmar just nu som är minst sagt förvirrade. Varför ska det vara så svårt att köra tåg i Trainz? mvh
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2012-02-09 klockan 18:57. Anledning: felstavning |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]()
Här är vad jag tycker.
1. Vi bör komma med förslag på järnvägar eller delar av järnvägar att bygga 2. Vi bör som sagt bygga det i moduler och sedan får någon / några klistra ihop alltihopa! 3. Alla gillar inte att bygga routes men kanske gillar att bygga hus M.M. Då kan man medverka med stations hus eller liknande. 4. Vi borde även komma fram till ett årtal samt årstid. Som det hela skall ta plats under. 5. Vi går igenom bygg regler M.M. 6. Vi tar ett beslut om bana samt årstid M.M. Och efter det så delar man upp banan i ett visst antal delar. Sedan så delar vi ut dom allt efter intresse. Man kan säkert bygga på denna lista med minst 10 punkter till.. Men det är något i denna stil som vi bör göra. ( Enligt mig ) Här kommer mina förslag! Rutt: Arvidsjaur-Gällivare (Det blir en ganska lång bana) År: 1960-1970 tal Årstid: hög sommar
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]()
Jag är beredd att bidra i mån av tid men mitt mål är att få klart DONJ under året....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
|
![]()
Hej
Och jag säger som Spyfrog.
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Och jag jobbar med mina banor och dom ska ut - men det tar lång tid.
Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Även jag vill vara med och bidra till rutten såfall.
Min förslag: Rutt: En bana som sträcker sig någonstan i mellan Sverige. Kanske med anslutande bibana? År: 1960-1970-tal, möjligen 80-tal. Årstid: hög sommar Hade gärna sett rutten elektrifierad så vi kan köra X9, X7 mm. När dom är klara. Samt användning av STW spåren med namn 4mNT Gråbrun A, 4mNT Sand osv.. Då det finns animerade växlar till dessa och spåren inte verkar allt för datakrävande. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]()
Suveränt! Utse en ledare för projektet.
Citat rapid94. Citat:
Varför inte starta med DONJ? om upphovsmännen tillåter detta. Bygg vidare ut mot kusten (Gävle) som med fördel kan vara en annan tidsepok. Bygg sen kustbanan upp till Sundsvall. Från Sundsvall västerut till Östersund. Sen söderut igen via Ljusdal och Bollnäs tillbaka till Gävle. Mellan Ljusdal och Hudiksvall ska naturligtvis Dellenbanan finnas i sin egna tidsepok. Från Östersund finns inlandsbanan med korvtigers semaforer norrut mot Vilhelmina Jokkmokk och Gällivare, samt söderut till Mora via Sveg. Utopi kanske, men det är vad jag vill se.
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2012-02-10 klockan 00:38. Anledning: stavfel som vanligt i stridens hetta:-) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2004
|
![]()
Hur blev det med DONJ?
Finns den banan att ladda ner? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Vad jag vet blev banan aldrig färdig och inga betor har släppts av den heller. Däremot så ledde den ju till en fantastiskt massa byggnader av äldre årgångar vilket undertecknad är mycket tacksam för!
![]()
![]() |
#10 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2004
|
![]()
Jo, dessa byggnader och liknande är väldigt trevliga och användbara, men synd att inte banan blev färdig för nedladdning.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Det var väl Bjornl och Spyfrog som jobbade med DONJ för 5-6 år sedan, sedan försvann väl storbyggaren Bjornl och projektet självdog, men efterlämnade mängder av byggnader och rullande mtrl.