![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Jaadu, spyfrog, du sitter och oroar dej för en ynka 1024X1024 texture
![]() Laddade ner ett par Amerikanska övergångar (t.o.m smala, typ för gångvägar) häromdan, och nog för att jänkarna vill vara värst, men här kan man snacka om superdunderöverkurs: Den ljusa övergången innehåller 6!!!! st texturer, 5st 2048X2048, och 1st 4096X4096 (drygt 130MB i CM). DET DU ![]() ![]() ![]() Parantes: Jag har bantat ner alla till 512X512, och dom ser i stort sett lika bra ut, för det är inga direkta detaljer att tala om.
![]() |
#2 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
Värt attmtänkampå kan vara att hålla ner antalet texturer. Varje textur blir ett nytt material, och att ladda ett material motsvarar tydligen i storleksordningen 500 polygoner om jag har förstått saken rätt.
Vad gäller sketchup modellerna så jobbar killen som har skrivit importen på kod för att baka i hop och mappa om texturerna on the fly för att få ner antalet. Mängden texturer i dessa modeller är ett problem som har diskuterats ganska mycket i relevanta trådar på Aurans forum.
![]() |
![]() |
#4 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() Citat:
![]() jag har för övrigt upptäckt att Lan använder mer polygoner än mig genom att göra riktiga uttag för fönster och dörrar mm. Jag skall nog också göra så i framtiden för det är ju inte många polygoner det rör sig om. |
|
![]() |
![]() |