![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Som urgammal programmerare förstår jag gänget på N3V som försöker modernisera koden dom ärvt från Auran. Detta med bakåtkompatibilitet kontra effektivitet är alla programmerares stötesten. Alla gamla taggar som genererar fel i nyare versioner är alltså borttagna ur koden för att snabba upp den. t.ex. speedlimit som ju ändå styrs av engineconfig eller revirmärket icon som ju bara syns i preview-rutan. Jag tror även moderna programmerare som Svenolov håller med om detta.
Nu höll jag ett försvarstal för N3V, märkte ni det?
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]()
Har du lämnat in en buggrapport för dina problem med senaste Trainz builden?
Eftersom du verkar ha tydliga exempel som du kan ge dem på assets som funkar i den tidigare men inte i den nya tror jag säkert att de skulle uppskatta att få ta del av detta. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Skulle tro, att det nog i grund och botten, är handhavande fel från oss själva, att det har varit så mycket strul med den senaste uppdateringen till TS2010 och strulet med TS2012. Vi är nog allt för envisa med, att använda allt gammalt material från tidigare versioner.
Misstänker att det annars skulle fungera klockrent, om man använde det som enbart är gjort för TS2009/10/12. Men jag har iaf. svårt att avstå, från allt det gamla materialet.
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Det man skulle göra från deras sida är att publicera en CCG som FUNGERAR!
Vidare så tycker jag att de kan skapa en manual hur man fixar gamla assets så de fungerar till nyare versioner. Då är det ju lättjobbat =)
![]() |
#5 | |
Veteran
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#6 | |
Veteran
|
![]() Citat:
nu har ju N3V listigt nog lagt över på oss alla att komplettera Trainz-Wiki så att det blir vår skattkammare för information, men jag håller med om att N3V borde ta ett större ansvar och en större del i arbetet med detta. Som med all Wiki kan man skriva vad skit som helst och det finns redan en del graverande exempel på detta i Trainz-Wiki. TBC = To Be Completed!
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2011-12-21 klockan 19:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]()
Ja LAn, det kan nog vara så. Ett liknande problem finns ju i TS2009/SP4 (trainz version 3.3) som uppstod när dom gjorde banorna för TS2010 kompatibla med varandra. Det är alltid dom olika användargränssnitten som drabbas, inte spelmotorn, men det kan vara nog så allvarligt.
![]() |
#8 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() Citat:
Ibland tvivlar jag på att N3V själva vet hur man skall göra - därav Wikin! Där borde de skärpa sig. |
|
![]() |
![]() |