Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Go Back   Svenska 3D-Tåg - Forum > Allmänt > Allmänt om tågsimulatorer

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 11-28-2011, 09:48 PM   #16
Totte
Hedersmedlem
 
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,877
Default

Hej!
Jag har sånt: http://www.dustinhome.se/gigabyte-ra...uct/5010546993
Den är mycket bra spelgrafikkort. Kan varmt rekomendera.
Totte besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 11-29-2011, 07:45 AM   #17
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Join Date: Aug 2007
Location: Stockholm
Posts: 2,508
Send a message via MSN to Micke.L
Default

Här är min dator, som du efterfrågade på PM!

http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...ighlight=dator
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 11-29-2011, 05:05 PM   #18
Rc611
Medlem
 
Join Date: Feb 2009
Location: Tyresö,Stockholm
Posts: 500
Default

Quote:
Originally Posted by Micke.L View Post
Här är min dator, som du efterfrågade på PM!

http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...ighlight=dator
Kan du köra helt okej med Radeon 4890??
Rc611 besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 11-30-2011, 05:56 PM   #19
Rc611
Medlem
 
Join Date: Feb 2009
Location: Tyresö,Stockholm
Posts: 500
Default

Quote:
Originally Posted by Micke.L View Post
Här är min dator, som du efterfrågade på PM!

http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...ighlight=dator
Hej! Undrar vart du köpte datorn?
Rc611 besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 11-30-2011, 10:11 PM   #20
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Join Date: Aug 2007
Location: Stockholm
Posts: 2,508
Send a message via MSN to Micke.L
Default

Japp, Wos funkar bra med min burk!

Köpte den på komplett.se!
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 12-01-2011, 08:09 AM   #21
Pierre
Hedersmedlem
 
Join Date: Aug 2001
Location: Sundsvall, Sweden.
Posts: 6,922
Default

Man får tänka på att man inte får lika bra spelprestanda på en bärbar som en stationär (om man nu inte lägger en jäkla massa pengar på den bärbara)...

Eftersom du redan har en stationär dator. Vad har du för dator? Kan nått användas från den? Skärm, dvd, hårddisk, minnen, nätdel, chassi, annat...

Vad har du för budget? Ju mer pengar, desto bättre dator. Kan ju vara skönt om du slipper uppdatera den om nått år...

Kan du bygga en dator själv? Man sparar en hel del och får dom delar man vill ha, om man köper delar och bygger själv...

Kolla denna tråd ang. köpråd: http://www.sweclockers.com/forum/86-...atorer-koprad/

Hyggliga priser, bra sortiment, snabb leverans (sätter även ihop datorn mot bet.): http://www.inet.se/
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 12-01-2011, 03:29 PM   #22
Rc611
Medlem
 
Join Date: Feb 2009
Location: Tyresö,Stockholm
Posts: 500
Default

Spel prestandat är bra på den som jag kollat på, den är inte så dyr heller,
Kostar ca 4500:-
Rc611 besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 12-01-2011, 08:03 PM   #23
Rc611
Medlem
 
Join Date: Feb 2009
Location: Tyresö,Stockholm
Posts: 500
Default

Har tappat bort mej lite, är Amd radeon hd 6470 ett Ati grafikkort?
Rc611 besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 12-01-2011, 08:49 PM   #24
Totte
Hedersmedlem
 
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,877
Default

Ja!
Kan också vara XFX.
Jag hade XFX Radeon HD 5770 och ATI var med i.
Totte besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 12-01-2011, 08:58 PM   #25
Rc611
Medlem
 
Join Date: Feb 2009
Location: Tyresö,Stockholm
Posts: 500
Default

Ok! Tack!
Rc611 besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 12-02-2011, 01:38 PM   #26
Pierre
Hedersmedlem
 
Join Date: Aug 2001
Location: Sundsvall, Sweden.
Posts: 6,922
Default

AMD köpte upp ATI vad jag vet, så alla ATI kort ska heta AMD nu. Men dom flesta säger fortfarande ATI...

XFX är ett märke, så som Asus m.fl.
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 12-04-2011, 08:46 PM   #27
Rc611
Medlem
 
Join Date: Feb 2009
Location: Tyresö,Stockholm
Posts: 500
Default

Hej!
Såg på SimMarket att det står:
Grafikkort: Geforce 9800 eller Radeon X 1000er.
Menas det med att man man kan köra med ett Ati radeon hd 1000 utan några problem?
Vet dessvärre inte vad Xet står för
Rc611 besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 12-06-2011, 06:35 PM   #28
Rc611
Medlem
 
Join Date: Feb 2009
Location: Tyresö,Stockholm
Posts: 500
Default

Någon som vet?
Rc611 besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 12-10-2011, 07:34 PM   #29
Rc611
Medlem
 
Join Date: Feb 2009
Location: Tyresö,Stockholm
Posts: 500
Default

Quote:
Originally Posted by Rc611 View Post
Hej!
Såg på SimMarket att det står:
Grafikkort: Geforce 9800 eller Radeon X 1000er.
Menas det med att man man kan köra med ett Ati radeon hd 1000 utan några problem?
Vet dessvärre inte vad Xet står för
Kanske lite tjatig men vill verkligen veta om det går.
Rc611 besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump



All times are GMT +2. The time now is 07:05 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009