|
| If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below. |
|
|||||||
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#16 |
|
Hedersmedlem
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,877
|
Hej!
Jag har sånt: http://www.dustinhome.se/gigabyte-ra...uct/5010546993 Den är mycket bra spelgrafikkort. Kan varmt rekomendera. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Tidigare Traindriver94
|
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012: Appleford - Slough Färdig Bergslagsbanan V2.0 Färdig! Bergslagsbanan V3.0 Under arbete! |
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Medlem
Join Date: Feb 2009
Location: Tyresö,Stockholm
Posts: 500
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Medlem
Join Date: Feb 2009
Location: Tyresö,Stockholm
Posts: 500
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Tidigare Traindriver94
|
Japp, Wos funkar bra med min burk!
Köpte den på komplett.se!
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012: Appleford - Slough Färdig Bergslagsbanan V2.0 Färdig! Bergslagsbanan V3.0 Under arbete! |
|
|
|
|
|
#21 |
|
Hedersmedlem
Join Date: Aug 2001
Location: Sundsvall, Sweden.
Posts: 6,922
|
Man får tänka på att man inte får lika bra spelprestanda på en bärbar som en stationär (om man nu inte lägger en jäkla massa pengar på den bärbara)...
Eftersom du redan har en stationär dator. Vad har du för dator? Kan nått användas från den? Skärm, dvd, hårddisk, minnen, nätdel, chassi, annat... Vad har du för budget? Ju mer pengar, desto bättre dator. Kan ju vara skönt om du slipper uppdatera den om nått år... Kan du bygga en dator själv? Man sparar en hel del och får dom delar man vill ha, om man köper delar och bygger själv... Kolla denna tråd ang. köpråd: http://www.sweclockers.com/forum/86-...atorer-koprad/ Hyggliga priser, bra sortiment, snabb leverans (sätter även ihop datorn mot bet.): http://www.inet.se/
__________________
Mvh Pirpen |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Medlem
Join Date: Feb 2009
Location: Tyresö,Stockholm
Posts: 500
|
Spel prestandat är bra på den som jag kollat på, den är inte så dyr heller,
Kostar ca 4500:- |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Medlem
Join Date: Feb 2009
Location: Tyresö,Stockholm
Posts: 500
|
Har tappat bort mej lite, är Amd radeon hd 6470 ett Ati grafikkort?
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Hedersmedlem
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,877
|
Ja!
Kan också vara XFX. Jag hade XFX Radeon HD 5770 och ATI var med i. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Medlem
Join Date: Feb 2009
Location: Tyresö,Stockholm
Posts: 500
|
Ok! Tack!
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Hedersmedlem
Join Date: Aug 2001
Location: Sundsvall, Sweden.
Posts: 6,922
|
AMD köpte upp ATI vad jag vet, så alla ATI kort ska heta AMD nu. Men dom flesta säger fortfarande ATI...
XFX är ett märke, så som Asus m.fl.
__________________
Mvh Pirpen |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Medlem
Join Date: Feb 2009
Location: Tyresö,Stockholm
Posts: 500
|
Hej!
Såg på SimMarket att det står: Grafikkort: Geforce 9800 eller Radeon X 1000er. Menas det med att man man kan köra med ett Ati radeon hd 1000 utan några problem? Vet dessvärre inte vad Xet står för |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Medlem
Join Date: Feb 2009
Location: Tyresö,Stockholm
Posts: 500
|
Någon som vet?
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Medlem
Join Date: Feb 2009
Location: Tyresö,Stockholm
Posts: 500
|
|
|
|
|