![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]() Citat:
Vad gäller gäller storleken på texturerna så har jag för mig att dokumentatationen rekomenderar att man är återhållsam både med texturernas storlek och antal. Jag är osäker på sambanet mellan storlek på den initiala texturen och de skalade texturerna som faktiskt laddas över till grafikkortet. Jag tror att mipmap är ett begrepp som brukar nämnas i de här samanhangen. Texture libraries kan vara värt att fundera på om man gör väldigt många liknande objekt som helt eller till delar kan använda samma texturer. Dessa laddas då bara en gång i minnet på grafikkortet. Det har också funnits stöd för att implicit detektera att flera texturer egentligen är samma basserat bland annat på filnamnet. Det blir lite mystiskt när samma textur helt plötsligt används på två objekt där man hade förväntat sig två helt olika texturer.
Senast redigerad av bear den 2011-11-21 klockan 22:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]()
screen_2.jpg
Hus inspirerat av Pennskrinet 14 i Visby men något förenklat. Jobbar nu med nightmode för huset. Får se om det blir lite olika färger också.... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Den kanske man kladdar på, i framtiden om det är OK.
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Det ska nog gå bra, Bengan. ;-)
Just nu är huset hos Björnl för att han skall få ge lite synpunkter. Bland annat har jag problem med nightmode. Av någon anledning får jag en vit ram längst ut på mina "planes" som jag mappat med texturen för nightmode. Detta trots att jag varit väldigt nogran med att se till att jag verkligen inte har något vitt mappat i själva mappningen - det är svart där men det blir vitt iaf! Dessutom flimrar fönstren ibland, förstår inte varför. Det ser inte bra ut. Hoppas att Björnl kanske har några tips... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Fönsterna, är dessa separata objekt i 3dmodellen? dvs nått som sticker ut en bit från själva modellen?
Om detta är fallet så ligger nog dessa dikt an.
![]() |
#6 | |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]() Citat:
Vad gäller er vita så gissar jag att du har en vit bakgrund på din textur. Det är nämligen så att texturmappningen inte är helt exakt utan kan slaska lite. Därför är det lämpligt att göra texturerna så att det inte spelar så stor roll om mappningen missar lite.
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Medlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]()
Jag skulle nog kalla den för Aprikos.
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Nu är det "aprikosa" huset mfl släppta. Se i download forumet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citat:
Fler hus är på G inom kort. Kloning och grundjobbet gjort på första huset, återstår bara fler kloningar och replace colours. EDIT: Ommålningarna på Spyfrogs lilla hus, är nu upplagt i samma tråd i downloads-delen.
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2011-12-02 klockan 11:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
|
![]()
Nu när vi är på gång med hus så kunde vi ju inte ge oss med en familjshus - här är alltså ett flerfamiljs hus under uppbyggnad....
screen1.jpg |
![]() |
![]() |