![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#29 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
|
![]()
Efter flera dagars tårfyllda ögon har jag fått trevingade semaforer att fungera – åtminstone skapligt. Vad däremot försignalerna håller på med är obegripligt:
När semaforen visar klart slocknar försignalen. Backas loket tänds ljuset, kör man framåt släcks det. När semaforen visar stopp tänds ljuset. Skivan har väldigt svårt att visa klartecken. Smörjmedel? Påverkar vägskydden det äldre signalsystemet? Jag har tvingats flytta signalmarker och försignal. Signalmarkern ligger nu mellan semafor och vägskydd., likaså försignalen. Det jag håller på med är en färdig bana som läggs om till äldre signalsystemet. Alla gamla ljussignaler är borttagna. Jag har börjat med södra stationen. Bör stoppbockarna (två st) i slutet på tågvägen i norra stationen förses med signalstopplykta? Har givetvis vidtagit ett antal andra åtgärder, bl a kollat alla beteckningarna och blanktecken. Två av stationerna har andra järnvägslinjer med separata bangårdar knuta till huvudspåret. Dessa har isolerats – växeln och en bit av spåret borttagna. Teoretiskt sett verkar det nya systemet vara lättare att installera än det gamla. Dock tydligen inte i verkligheten trots de utomordentliga exempelbanorna. Men det är häftigt med trevingade semaforer. Nisse Ja visst, ja - har 2009 vers. 3.3. Förlåt. Nisse Senast redigerad av svenolov den 2011-09-12 klockan 22:26. |
![]() |
![]() |