![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2011
|
![]()
Hoppas det inte är proppen som gått! Vad menar du med en kines?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Z43:an finns i 3 generationer och av tvåan, så finns det tydligen minst två varianter. Den som Lennart har gjort i GSJ varianten (ökenråttan) med lutande front/akter och stora fönster. Sen finns det en variant till, som Lennart har hyvlat fram på Bears 3:e generation. Den med rakare front/akter och mindre rutor, som är väldigt snea, där av namnet kinesen + att strålkastarna är utanpåliggande och annan grill. Sen får vi se, om den skarpögde kan hitta något annat kul, på någon av dessa Z43:or som Lennart har lagt till eller egentligen två saker. Dom två i GSJ kostym, ska få andra kläder. Så fort jag inte hittar på en massa annat elände för Lennart, att ändra på.
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2011-09-11 klockan 19:58. Anledning: Ner krympning av bilder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]()
Det gick ju fort och räkna kan jag inte heller. Är ju egentligen fyra saker. Slickepinnarna hade jag glömt bort och lyktan + saftblandaren på taket är rätt. Sen en annan liten detalj.
![]() |
#5 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
Kan det vara staget på skorstenen som är den fjärde detaljen?
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citat:
Räkna kunde jag ju inte, så det vart ju fem saker. Det var skorstenen tänkte jag på, för staget hade jag också glömt bort.
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]()
Först vill jag säga att jag tycker det här med sammarbete är en jättebra idé - eftersom Trainz är en så liten hobby i Sverige så tror jag det är det bästa sättet att få fram bra svenskt materiel.
Jag får dock följande missing dependencys när jag laddar ner CDPn som heter "GSJ Z43 Ökenråttan sway.cpd": <kuid:191567:1066> <kuid:191567:1066> Jag antar att jag missat något som Lan brukar ha med men vad? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]()
Hade för mig att någon av dessa skapelser hade fastnat på näthinnan med bra ljudmaterial. Nu kanske ljudet till dessa skönheter redan är fixat å klart men länkar väl ändå det jag hittade tillbaka till i fall det kan komma till användning.
http://www.youtube.com/watch?v=z5p21k7yUJA http://www.youtube.com/watch?v=BYhwqfG9Rzs http://www.youtube.com/watch?v=q2fYEJdrWPA Mycket trevligt projekt att följa och läckra skapelser av er allihop! ![]() ![]()
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
Så, då har man fått till någon form av UV-mappning på generation 1 lokomotorn och påbörjat det första steget i textureringen, att projecera Bengas foton på 3d meshen. Kul att se ett levande lok växa fram ifrån de platta fotona. Men fortfarande återstår en del mappningsfix och en massa arbete i ritprogrammet innan allt är färdigt.
![]() |
![]() |
#10 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
har du börjat intressera dig för matematik? Jag säger bara tre ord: "Akta dig!" Och plötsligt börjar detta Forum leva upp igen, kul!
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2011-09-11 klockan 20:25. Anledning: Med glädje!!!! |
|
![]() |
![]() |