![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Det stora jobbet att göra laster till vagnar är mödosamt. Första bilden visar en grusvagn med en sk. "Bulklast" dvs antingen är den där eller inte. Jag jobbar på att få till en sk generativ last, dvs en animerad last som under rök, damm och ljud lastar och lossar, t.ex. grus. Flakvagnar skall få fler lastpunkter är också en sak som skall fixas.
Timmerlastning går att ordna generativt (finns redan ett embryo i Trainz, men inte särskilt naturtroget). Men jösses vad tid detta tar!!!
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Man undrar lite smått hur herrn' definierar "tar tid"?
Tycker allt verkar gå i en rasande fart, och bra blir det dessutom (precis som vanligt m.a.o. ![]() ![]()
![]() |
#3 |
Veteran
|
![]()
Ekan, du vet hur otålig jag blir när det inte flyter på, jag är dessvärre sån, till stort förtret för min omgivning ibland, men jag får väl stå för mina olater!
![]() |
#4 |
Veteran
|
![]()
1914 års personvagn. Ni ser hur man satt, konduktörn tycks inte ha något att invända, man åkte ju "på egen risk"!
1917 års Kupévagn, ombonad och kaminutrustad. Nästa byggen blir väl 1925 års personvagn, Borrs vagn, med mycket låg tyngdpunkt, och sedan 1937 års korta personvagn, Kristofferssons vagn.
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: May 2003
|
![]()
Mycket fina vagnar, man blir ju lite sugen på att bygga en 600mm bana när man ser dom!
![]()
![]() |
#6 |
Veteran
|
![]()
De två O&K-loken börjar ta form, bygger på Stefan Jungs Lok Fabia, som var ett Henchel-lok, men mycket lika. De 3-axliga boggierna var lite olika men dom kommer väl dom med!?
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
|
![]()
Hej LAn
Det går minsan undan och snyggt blir det som alltid ![]() När jag ser namnet Ahrtur Koppel så svär jag. Jag har en bekännelse att göra som inte kommer att gå hem i detta sammanhang. När jag var lite och dum för sisådär 20 år sedan så hade jag på något sett fått en reproduktiktion av en priskurant från firma Ahrtur Koppel för ducaville spår och vagnar för det mest skilda slag (jag mins transportvagn för sockertoppar än idag). Orginalet var nog från 1890 talet. Men när jag flyttade så sorterade jag bort denna och den är nu för evigt borta:-( Hade jag haft den så hade jag kunnat scanna fina bilder som hade fungerat som ritningar Sa"#¤%&/(n också. MVH / BjornL |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() Citat:
Har du inte märkt att det var 26 grader varm och skönt idag? ![]() |
|
![]() |
![]() |