![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Snyggt Lan! Som många har sagt tidigare: Du är otroligt snabb på att bygga lan! Lycka till i fortsättningen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
(ni märker att jag bara bygger en sidostrålkastare. När den är texturerad och mappad, då först sätter jag pivot till 0.0.? och speglar till de andra tre hörnen. Man skall aldrig göra massa jobb fler gånger än EN, eller hur?
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
|
![]()
Ni känner ju till "effektiviten " hos min "Recycling"-metod vi det här laget. Nu fattas bara lite inredning i motorrum och förarhytt. Skickar med lite bilder så kan ni komma med synpunkter om ni ser nåt som inte är bra!
Annars trevlig midsommar alla!!!
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]() ![]() ![]() Vet inte vad jag ska säga längre.
![]() |
#5 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
![]() Tycker dock att lacken ser eloxerad ut (om du vet vad jag menar med det ![]() Ser inte ut som en vanlig, målad yta. Ser konstigt halvmatt ut (blekt på nått' vis) på mörkerbilderna tycker jag. Kan det bero på att du har labborerat med reflection, etc, eller är det en synvilla?
![]() |
![]() |
#6 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Jag skall reflektera över detta - häpp! I övrigt har jag använt det mesta från Malmloket Od, som ju är ganska likt till mått och form. T.ex. Hytt, engine, panto m.m. men det funkar väldigt bra tycker jag (hemmablind).
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
|
![]()
När vår egen TrainzRembrant kommer med nåt så måste man anstränga sig, det har jag gjort nu. Den urgamla reflect.tga som finns överallt på alla lok är nu ett minne blott. Jag har gjorte en ny reflect_brass av en julgranskula i format 256x256 med mörkare färg men bättre kontrast. Den visade sig ge ungefär dom effekter jag önskade. Det blänker till ibland på modellen men hela sidan blir inte längre "eloxerad", dessutom förvinner den gråblaskiga tonen. Kulan och lite bilder så får ni döma!
![]() |
#8 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Nu ser det normalt ut, kanonbra
![]() Har sett att det används många olika varianter på reflect, när man har målat om saker, allt från typ din kula i olika nyanser, till så konstiga saker som landskap å vattenfall!!! mm.
![]() |
#9 |
Veteran
|
![]()
Om ni tröttnar på "små grodorna" kan ni försöka lura ut var slutljusen satt på BJ O. Jag har monterat dom i vänster reflektor, men om nån vet så svara gärna! Måste ha suttit i någon av de tre reflektorerna, frågan är i vilken? Alltså 3 möjligheter! Om jag slänger ut denna fråga på "Järnvägshysteriskt forum" så får jag väl 13 olika svar kantänka.
![]() |
#10 |
Veteran
|
![]()
Se så snygga lokskyltar och slutljus man kan åstadkomma med rätt underlag!
Tusen Tack KMV!!!!