![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Loknummret stod på gnistsläckaren, inte på skorstenen! Vaba!
![]() |
#17 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
![]() Ser ut att bli ytterligare än "pärla" det här, Lennart ![]()
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Veteran
|
![]() Citat:
1. T.ex. ångdomen på Ke. Man gör en capture i sidovyn och öppnar den i ett paintprogram och maskar bort bakgrunden(colormask). 2. Sen kan förändra färger, skuggningar m.m. tills man är nöjd. 3. Sparar bilden som ångdom.tga (med mask) så att man sen lätt kan kopiera in den till huvudtexturen. Om man har 3Dmax kan man ju sätta färger och belysning på domen och redan göra en "äkta" render (låta programmet skapa ångdom.tga). Med moderna byggprogram som Blender lär man kunna göra ännu mer, men det får nån annan berätta om!
![]() |
![]() |
#20 |
Veteran
|
![]()
Vill man leka belysningstekniker kan man det i gmax innan man tar en screenshot.
![]() |
#21 |
Medlem
Reg.datum: May 2004
|
![]()
Detta är ju helt fantastiskt... är full av beundran för er alla som "påtar" ihop dessa ånglok och övriga objects... ser fram mot releasen...!
![]() |
#22 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
|
![]()
Hej LAn
Vilken aktivitet du utvecklar nu, och vilka supersnygga modeller. Jag kan bara inse hur väldigt mycket jag har kvar att lära. Särskilt Ke är super. MVH / BjörnL |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]()
Hej LAn!
Tack för att du delar med dig av dina ENORMA kunskaper. Bara att inse att man endast tagit till sig det mest elementära inom ångloks byggandet. Är full av beundran till dina K och N byggen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Veteran
|
![]()
Lilla fröken Ke har på allvar tagit upp kampen med de tre "bufflarna Bertil". Hon har tillfälligt tagit på sig en "ytterrocksskugga" av Bertilformat, antagligen för att försöka skrämmas? Hon har lite förskrämt tagit sig upp på spåret idag, utan ordenligt underrede, ingen slidstyrning, med dålig sminkning och utan alla smycken påsatta. Men visst är hon en liten pärla?
![]() |
#25 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
|
![]()
JA Absolut!
Hon är en pärla, små lok är alltid bättre än stora lok(fast det är ju min högst personliga åsikt förstås). MVH / BjörnL |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Veteran
|
![]()
Åsså skall dom väl helst vara bra hjulbenta, har jag förstått, med cirka 891 mm mellan fötterna och 2500 mm i knähöjd !?
![]() |
#27 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2011
|
![]()
Lilla Fröken blir en riktig kalaspingla!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
# 24
Ja visst blir lilla Fröken Ke grann, Men vad ska man kalla de tre som står framför henne. BeBisar eller nått. Stickanw
![]() |
#29 |
Medlem
|
![]()
Ni börjar få så många saker nu på STL så det är väl dags för en hemsida? jag har gott om plats på One.com om det är av intresse, skicka ett meddelande till mig i sådana fall.
M v h /Pursche Senast redigerad av Pursche den 2011-06-08 klockan 11:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Veteran
|
![]()
Tack för erbjudandet Pursche, men vi har tillsvidare enats om att detta forum utgör en för oss tillräcklig portal.
Idag har jag börjat med slidstyrningen, av typ Allen, som vad jag förstått var lämplig för växellok med krav på snabba riktningsändringar och precision. Varför och vad som skiljer den från Heusingers (eller Walschaerts) vet jag inte men möjligen kan Korvtiger reda ut detta!?