![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Snyggt!
I engineconfig så står det om hur bromsen skall fungera och verka. Om du inte vill bygga helt egna engineconfiger så föreslår jag att du använder mina som ligger i ett paket i downloadtråden, de fungerar lika bra på normalspår som på smalspår, då man använde samma bromssystem. Last är inte så svårt sätt ut en attachment i X=0 Y=0 Z=golvet på vagnen samt lägger till en lastqueue i din config så har du snart en timmervagn med timmer! Kolla mina N3/NN3 vagnar och se hur jag gjort.
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() Citat:
Jag undrar också lite om dina fina 891mm spår - har du lagt dem på dls? skulle nämligen vilja möjliggöra multiplayer på donj i framtiden men då måste ju allt finnas på dls... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Nej, de ligger inte på DLS och jag hade inte tänkt att lägga upp dem där. Är personligen emot DLS som den ser ut nu, bra idé, men Auran sköter det inte snyggt. Men engineconfigen är copy-free så den skulle du göra en egen kuid av (eller om du lägger upp den tillsammans med vagnen (kan man det?), då slipper man ju massor av identiska engines) Spåren skulle jag kunna lägga upp, de som du använt, då en release av DONJ är aktuell.
![]() |
#4 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() Citat:
Det är ett bra tag till release men jag ska starta en tråd så ni kan följa det hela - jag har turen att få hjälp av björnl också |
|
![]() |
![]() |