![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]()
Nu är det dags att rätta till skavanker i E907 VER 1.
Jag tänker då på rök riktningen + mängden rök från cylindrarna. Förbättra textureringen både på loket och tendern. Med mera......med mera ====> E907 VER2 MEN: Det kommer att ta sin tid, eftersom "den gamla gubben" nu fick för sig att starta upp sin konsulteri verksamhet igen. Dock under begränsad tid tack och lov...... Detta har varit en underbar tid för mig (trots enorma initiala problem) så nästa projekt kommer att bli byggandet av Sveriges vackraste ånglok enligt mitt eget personliga tycke. Näääähhhh, det är INTE B loket! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Efter en längre tids "halv timeout" från Trainz byggande, men kollat in forumet
ofta och beundrat LANs och BJORNLs fina byggen, så tänkte jag i alla fall visa att lite har jag gjort med E907 ver.2: Rättat till rök riktningen från skorsten. Minskat rökmängd från cylindrar. Lagt till ytterligare detaljer. Omtexturerat. Fortsättning följer...... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Man anar men upplösningen på dina screenshots är så bedrövlig att det är svårt att se något! Bör vara minst 1200x900 för att man skall se några detaljer!
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Hej!
Är ingen expert på bildhantering, men bildstorleken förefaller mig inte vara problemet. Går till och med utanför skärmen. 1708x831 pixlar i bredd/höjd tycks det vara, fast upplösningen (resolution) är bara 96 pixlar. Det är nog där skon klämmer. Fast å andra sidan kan man kanske inte lägga till pixlar. Och om man kan det så, alltså öka värdet i upplösning till t.ex 120 pixlar, så blir filen jättestor. För stor för att ladda ner på forumet? Prova att behålla pixelupplösningen på dina 96 men minska bildstorleken till omkring 1000 pixlar (i bredd) så blir den kanske både mer detaljrik och får plats på skärmen. Hälsningar
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]()
Det ser bra ut!
![]()
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
|
![]()
Hej Vovven
Kul att du är tillbaka. Du vet väl att det var du som fick mig att våga börja bygga på allvar. MVH / BjörnL |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Tack för all respons och det var ju kul att jag fick BJORNL att tända på byggandet. Något gott har jag alltså tillfört!
Den dåliga upplösningen berodde på att jag "glömt" att ställa in denna parameter när jag för ett tag sedan gjorde en om-installation av TS2010. Fick då endast 1024x768 pixels. Ändrat parametern till HDTV upplösning (1920x1200). Blev skillnad......... Borde väl upptäckt detta utan påpekande, men får väl "skylla" på att jag börjat arbeta igen...... ![]() Som ni ser(?) så finns det fortfarande några attiraljer som behöver "målas". Kommentarer mottages tacksamt, både positiva och negativa såsom FEL! |
![]() |
![]() |