![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]()
Har fått hjälp att testa ut E loket på TS2009 version 3.3 och senare versioner av min "granne i Malmö". Hade problem med STL kopplet (Bromsslangen)på tendern, men det är nu löst.
Finns det nån ytterligare som vill testa E loket och då för TS2009 ver 3.1? Hör i så fall av dig. Andra problem är LJUDNIVÅN på visslan och ångloks ljudet. Alldeles för LÅGT. Känner nån till detta problem och varför? Observera att jag lade in J lokets ångljud. Visselljudet är däremot framtaget av mig själv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
När kommer E loket och malmtågsloken till download? gp3119
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]()
Håller med Ekan i detta inlägg! Varför detta tjat? Jag har aldrig byggt ett lok innan men jag kan gissa att det är mycket som kan hända på vägen, saker som inte går som det ska eller att man inte har tid att sitta vid datorn så det är nog väldigt svårt att säga när det ska bli klart. Men det är bara min syn på det hela...
http://www.e-buzz.se/forum/showpost....6&postcount=86 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Angående E-loket, där har vovven redan svarat på din förra fråga på föregående sida och även Lennart har sagt sitt, i sina trådar.
Kom ihåg. Att dom bygger inte dessa lok åt oss, utan för att dom själva vill ha loken. Sen att dom är jäkligt snälla och låter oss ta del av dom, ska vi vara tacksamma för. Så sluta tjata och låt dom bygga i sin egen takt. Dom släpps nog, när dom själva tycker, att modellerna är klar och det blir dom kanske inte alls p.g.a. allt tjat, för att dom tappar lusten att bygga vidare. Tålamod. EDIT: Finns en passande tråd här, av KBM111 http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=29183
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2011-02-22 klockan 13:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Om man studerar Auranz CCG manual så står det att man måste komplettera config filen för lokets bogey med ytterligare en parameter för att aktivera ljudet. Lätt som en plätt när man väl känner till det! För övrigt så kör "grannen i Malmö" på som bara den. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Det är stjärnklart och tyst ute på myren där man posterat sig på en halvmurken stubbe. Plötsligt bryts tystnaden av det typiska gälla ljudet av en ångvissla långt bort i fjärran. Strax därefter hörs det karakteristiska och stegvis ökande ljudet av ångslag från ett hårt arbetande ånglok som forcerar en uppförsbacke. Efter denna strapats ökas frekvensen på ångslagen och ljudet ekar i den omgivande skogen då loket nu kommit i nedförslut innan det anträder myren där man andäktigt väntar på det första synliga tecknet från ångloket. Först syns ett svagt ljus från lokets lampor åtföljt av ett rökmoln och snart ljuder åter ångvisslan kompletterat med slamrandet av godsvagnar.
Ja, det här kan man få uppleva framför sin HDTV som är ansluten via HDMI till PC:n.Givetvis med HÖGSTA volym på TV:n. Ingen hänsyn till omgivningen här inte. Pröva detta och fly tillbaka till gångna tider eller till nutid. Rekommenderas varmt. Givetvis vill man fånga in denna magiska upplevelse med 2 ögonblicksbilder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Jag försökte ladda ned E907 till download sidan, men gav upp efter 3 misslyckade försök. Jag blev hela tiden utloggad från sidan. Varför är TIMEOUT tiden så snålt tillsatt??? Jag använder 3G som uppkopplare mot Internet. Största filen är på ungefär 4,5 MB. Några tips? Eller kanske nån vänlig själ kan hjälpa till som har snabbare Internet förbindelse. Jag kan ju e-maila mina CDP filer....... Kanske inte rätt ställe att ta upp detta på, men jag börjar här..... Senast redigerad av vovven47 den 2011-03-16 klockan 05:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
![]() |
#12 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
|
![]()
Nu är det dags att rätta till skavanker i E907 VER 1.
Jag tänker då på rök riktningen + mängden rök från cylindrarna. Förbättra textureringen både på loket och tendern. Med mera......med mera ====> E907 VER2 MEN: Det kommer att ta sin tid, eftersom "den gamla gubben" nu fick för sig att starta upp sin konsulteri verksamhet igen. Dock under begränsad tid tack och lov...... Detta har varit en underbar tid för mig (trots enorma initiala problem) så nästa projekt kommer att bli byggandet av Sveriges vackraste ånglok enligt mitt eget personliga tycke. Näääähhhh, det är INTE B loket! |
![]() |
![]() |