![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 852
|
![]()
Nä jag kunde inte ge mig så det fick bli lite mer arbete.
Men nu får det vara nog för ikväll. MVH / BjörnL |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 079
|
![]()
Verkar bli dåligt med "pannkaka" till ärtsoppan
![]() ![]() Ser förbaskat bra ut ![]()
__________________
Ekan |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 852
|
![]()
Vad har jag gjort!!!!!!
Att jag har missförstått attachemt points kan jag väl förstå men vad har hänt med texturen, snyft. Alternativt är detta det misslyckade försök att öka dragkraften som fick DONJ at beställa mallet loken. MVH / BjörnL |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vårby, Huddinge, Sweden.
Inlägg: 324
|
![]()
#41
Det ser ut som i screenshotstråden nämde konstnär varit framme eller möjligtvis Salvador Dali. Hoppas att det fixar sig för det ser annars ut att bli ett fint smalspårslok.
__________________
Ningening (som jag som barn uppfattade ljudet av rälsskarvarna vid 30 minus eller kallare när tåget gick fort över dem) Senast redigerad av stickanw den 2011-04-17 klockan 03:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 852
|
![]()
Jag är ju ett fä, jag borde ha lärt mig power of 2 vid det här laget.
Jag hade gjort texturfilen 1024 * 1124 och det går ju inte. När jag rättade den så försköts ju alla mappningarna. Nu är det upprättat i alla fall. MVH / BjörnL |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 852
|
![]()
Nu har jag kört in i en åervändsgränd:-( Det gäller Bogeys och attatchment points.
DONJ No5 har ju två bogeys, en drivbogey och en frambogey bestående av ett löphjul. Eftersom de har olika diameter och behöver snurra med olika hastighet vid animation så har jag altså gjort dom som två bogeyer och faktiskt även gjort dom som två olika KUID som loket anropar. (Detta för att lätt kunna återanvända dom för DONJ 3 och 4). Animationerna verkar fungera och exporten av lok och bogeys likaså. Men hur jag än gör så får jag en sallad av dubblerade Bogeys som far omkring lite här och där. Jag har provat på en mängd olika sätt med placering av a.bog0, a.bog1 och a.bog2 (fast i just denna bild har jag provat utan denna). Det är alltså något jag missar i hur a.bog 1-n sätts upp och hur de förhåller sig till b.r.main Jag tycker inte att detta beskrivs särskilt bra utan endasthögst rudimentärt i de tutorails som finns och Aurans egen CCG. Är det någon som kan peka mig i rätt riktning. MVH / BjörnL ![]() |
![]() |
![]() |