Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Allmänt > Allmänt om 3D-design

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-04-04, 18:20   #1
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av korvtiger Visa inlägg
Ångloken är troligtvis 3 förslagsritningar som aldrig blev verklighet. Några liknande maskiner har jag aldrig sett på SJ-spår och de är på tok för tunga för de flesta privatbanorna. (Notera att Ånglok_3 har en F-tender)
Nja, inte är det en F-tender. Snarare en R-tender. Ånglok 3 tror jag representerar det mallet-förslag som jag har för mig diskuterades i samband med projekteringen av R-loket. Klart intressant ritning i alla fall.
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2011-04-05, 16:47   #2
spyfrog
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
Talking

Ge oss R loket till Trainz!
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-04-05, 18:14   #3
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av spyfrog Visa inlägg
Ge oss R loket till Trainz!
varför just till Trainz och inte till någon annan simulator?
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-04-05, 20:32   #4
Janne
STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Vagnhärad, Sweden.
Inlägg: 2 299
Skicka ett meddelande via Yahoo till Janne
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mazz Visa inlägg
varför just till Trainz och inte till någon annan simulator?
Kanske för att det fn görs mer nytt material till RW/RW2 än till Trainz? Bara en gissning rakt ut i rymden.
__________________
Janne
Admin Svenska 3D-Tåg

- Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen.
Janne besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-04-05, 23:54   #5
spyfrog
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mazz Visa inlägg
varför just till Trainz och inte till någon annan simulator?
Tja, ur min synvinkel helt enkelt för att jag tycker Trainz är den lättaste simulatorn att bygga banor i. RW tycker jag är ett helt hopplöst dependency h-vete pga bristen på motsvarighet till DLS.

Ämnet är dock OT för den här tråden. =)
Ett R lok vore naturligtvis maffigt i vilken simulator som helst - det är ett rejält stycke metall!
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-04-06, 01:02   #6
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Janne Visa inlägg
Kanske för att det fn görs mer nytt material till RW/RW2 än till Trainz? Bara en gissning rakt ut i rymden.
En gissning rakt ut i rymden för min del är att det är betydligt mer som produceras till Trainz. Med all ära, det är kanonmaterial som tas fram av skickliga byggare. Det var inte det jag ville syfta på heller i mitt inlägg.


Citat:
Ursprungligen postat av spyfrog Visa inlägg
Tja, ur min synvinkel helt enkelt för att jag tycker Trainz är den lättaste simulatorn att bygga banor i. RW tycker jag är ett helt hopplöst dependency h-vete pga bristen på motsvarighet till DLS.

Ämnet är dock OT för den här tråden. =)
Ett R lok vore naturligtvis maffigt i vilken simulator som helst - det är ett rejält stycke metall!
Jo, all respekt för hur du själv tycker. Nu var ju dock tråden i "allmänt 3D-design" och jag ibland hoppas lite naivt att vi ska lägga undan "bygg till min sim o bry dig som byggare inte om nån annan sim". Budskapet i ditt inlägg kan tolkas som att det som 3D-byggare kanske ändå är bäst att bara bygga till den simulator man själv använder. Vad vet jag.

Lite upp till trådämnet igen; Men absolut, R-loket är maffigt. Nu blev det ju lite extra intressant att bygga lok som aldrig blev av också. Ånglok_3-ritningen är intressant. Om man skulle bygga ett sånt lok i simulatorn skulle det visa på hur man kan använda en simulator ur historiskt perspektiv, att kunna återskapa fordon som inte längre finns och som i det här fallet fordon som inte ens funnits. Kul ide helt klart, tycker jag. Tack Bengan för uppladdningen, alltid intressant!
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-04-06, 09:24   #7
spyfrog
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mazz Visa inlägg
Jo, all respekt för hur du själv tycker. Nu var ju dock tråden i "allmänt 3D-design" och jag ibland hoppas lite naivt att vi ska lägga undan "bygg till min sim o bry dig som byggare inte om nån annan sim". Budskapet i ditt inlägg kan tolkas som att det som 3D-byggare kanske ändå är bäst att bara bygga till den simulator man själv använder. Vad vet jag.
Jag ber om ursäkt, det var verkligen inte min mening.
Rycktes mest med av stunden i tanken på ett R lok....
Det vore ett coolt lok oavsett simulator.
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-04-06, 09:49   #8
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av spyfrog Visa inlägg
Jag ber om ursäkt, det var verkligen inte min mening.
Rycktes mest med av stunden i tanken på ett R lok....
Det vore ett coolt lok oavsett simulator.
Det är lugnt...

Jag började ju på ett R-lok (bland alla andra projekt man börjat på... ) men insåg att det underlag jag då hade inte dög för att göra ett R-lok som blev tillräckligt bra. Bygget kom av sig men sedan dess har jag faktiskt fått fatt på bättre underlag så förr eller senare ska det nog bli ett R-lok. Till fler simulatorer...
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-04-06, 13:32   #9
Janne
STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Vagnhärad, Sweden.
Inlägg: 2 299
Skicka ett meddelande via Yahoo till Janne
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mazz Visa inlägg
En gissning rakt ut i rymden för min del är att det är betydligt mer som produceras till Trainz. Med all ära, det är kanonmaterial som tas fram av skickliga byggare. Det var inte det jag ville syfta på heller i mitt inlägg.
Jag tänker mest på att det producerats fler CW Rc-lok till RW/RW2. Visserligen kom många av mina texturer till använding men de skulle gärna få komma till använding till fler varianter till Trainz.

Jag var inte heller ute efter att gräva i dynghögen. Det var därför jag gissade ut i rymden. Den är ju rätt stor.
__________________
Janne
Admin Svenska 3D-Tåg

- Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen.
Janne besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-04-06, 15:01   #10
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Janne Visa inlägg
Jag tänker mest på att det producerats fler CW Rc-lok till RW/RW2. Visserligen kom många av mina texturer till använding men de skulle gärna få komma till använding till fler varianter till Trainz.

Åhå, tanken med CW är ju att allt som görs till CW ska vara tillgängligt för de simulatorer som CW supportar. Så om någon t.ex. vill göra en ny textur till ett CW-lok, så ska ju det ske med förutsättningen att det hålls tillgängligt för alla CW-köpare oavsett simulator. Vad är det som gör att det CW-mtrl som nu är producerat inte kommit ut till Trainz?

Bengan, ursäkta att vi är OT, hoppas det är ok.
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:13.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009