Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Allmänt > Allmänt om 3D-design

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-01-16, 13:41   #32
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KMW Visa inlägg
Nu börjar jag bli orolig när du ger dig på att scanna och lägga upp från ett helt nyutgivet verk.
Må vara en sak med titlar som är slut från förlaget men denna bok har knappt bläcket torkat i.
Det jag oroar mig för är att vårat forum och de ansvariga för det hamnar i klammer med copyright lagarna.
Dessutom kan det få en negativ effekt på försäljningen av nämnda bok vilket vore synd.
Dels för att det oftast är svårt nog att få en sådan utgivning att gå ihop ekonomiskt.
Dels för att det kan ha negativ påverkan på viljan att ta fram och ge ut ytterligare verk.
Jag vet att ditt syfte är gott och hade det varit enstaka ritningar är det en sak men när du systematiskt går
igenom hela böcker, digitaliserar och lägger upp publikt så gäller det att vara lite mer restriktiv med vad man gör.

/anders
Har faktiskt, suttit och funderat lite över det hela, innan ditt inlägg här.
Att det kanske inte är så lämpligt, då boken är så pass ny.
Har då mer tänkt, på din mening i rad 4, än på copyright lagarna. Som jag själv anser, att jag inte riktigt bryter mot. Då jag inte har något vinstintresse och är ute efter att tjäna pengar på andras material. Men, men, det är ju en tolkningsfråga.

Dessutom kan det få en negativ effekt på försäljningen av nämnda bok vilket vore synd.

Värre är ju, om försäljningen går ner p.g.a. detta. Då jag tror och hoppas, att en del av intäckterna går till att bevara gammalt svenskt material, även nytt och då vore det ju väldigt synd. Att försäljningen skulle gå ner p.g.a. att jag lägger upp materialet här.

Ni som håller på med, att bygga modeller till dom olika simulatorerna.
Har ju innehållsförteckningen här ovan och kan skicka ett PM till mig istället, om det är någon speciell ritning som önskas.

För att en ritning ska skickas, så vill jag först se.
Att ni klarar av att bygga 3D-modeller i större skala, än bara ett hus eller så.
Skickar inga ritningar, enbart för ritningens skull (O.B.S. finns några undantag här på forumet. Som jag vet, verkställer det hela i modell).

Låter detta bra, KMW.

Tack förresten, för att du bromsade mig lite.

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:44.