![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
3 st. sämre på ånglok, bara sidobild. Vilka ånglok, sätter jag ? på.
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Ångloken är troligtvis 3 förslagsritningar som aldrig blev verklighet. Några liknande maskiner har jag aldrig sett på SJ-spår och de är på tok för tunga för de flesta privatbanorna. (Notera att Ånglok_3 har en F-tender)
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Nja, inte är det en F-tender. Snarare en R-tender. Ånglok 3 tror jag representerar det mallet-förslag som jag har för mig diskuterades i samband med projekteringen av R-loket. Klart intressant ritning i alla fall.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]()
Ge oss R loket till Trainz!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
|
![]()
varför just till Trainz och inte till någon annan simulator?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
STW-member
|
![]()
Kanske för att det fn görs mer nytt material till RW/RW2 än till Trainz? Bara en gissning rakt ut i rymden.
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]()
Tja, ur min synvinkel helt enkelt för att jag tycker Trainz är den lättaste simulatorn att bygga banor i. RW tycker jag är ett helt hopplöst dependency h-vete pga bristen på motsvarighet till DLS.
Ämnet är dock OT för den här tråden. =) Ett R lok vore naturligtvis maffigt i vilken simulator som helst - det är ett rejält stycke metall! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Citat:
Lite upp till trådämnet igen; Men absolut, R-loket är maffigt. Nu blev det ju lite extra intressant att bygga lok som aldrig blev av också. Ånglok_3-ritningen är intressant. Om man skulle bygga ett sånt lok i simulatorn skulle det visa på hur man kan använda en simulator ur historiskt perspektiv, att kunna återskapa fordon som inte längre finns och som i det här fallet fordon som inte ens funnits. Kul ide helt klart, tycker jag. Tack Bengan för uppladdningen, alltid intressant! |
||
![]() |
![]() |