![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#12 | |
Medlem
|
![]() Citat:
*Metoden fungerar - Man kan se vilka enskilda objekt filen innehåller, men det går inte urskilja vilka dependencies ett enskilt objekt har (vilket bara är bra eftersom annars skulle man få en hel lista med kuid-nummer utan att veta vilka som faktiskt ingår i arkivet och vilka som krävs av grejerna i det) *Cdp-filernas struktur är uppbyggd så att allt material läggs sektionsvis på varandra, där varje objekt är några tusen rader text (alla texturer, mesher, allt ska beskrivas i text) och det enskilda objektets kuid-nummer står alldeles i början av sin sektion. *cdp-filer skapade i 2009 och nyare är mycket snyggare än de i 2006 och äldre ![]() Exempel: IORE103-104.cdp hämtat från banbyggarna innehåller två kuidnummer: <kuid:364762:1021> <kuid:364762:1038> vilket om jag minns låter rimligt, kan inte kolla för jag har inte trainz på den här datorn, men det låter bekant. Åtminstone så är 1021 själva loket Iore 103. Boggier och strömupptagare ligger i en annan cdp-fil och den verkar stämma den med.
__________________
UVW = Usch, Vilket Wansinne ![]() Senast redigerad av sealpower den 2011-03-21 klockan 00:49. |
|
![]() |
![]() |