![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 852
|
![]()
Hej
Ett annant sätt jag upptäckt är att senaste betan av Blender kan importera Collada filer som ju Scetchup verkar exportera till (I alal fall finns det ju i Googles 3d wharehouse).. Nu kan jag inte Blender än me man kan exporter modellen vidare till 3dMax/TrainZ Asset creation studio. Jag får inte heller med texturer som i Collada verkar ligga i men mängd separata bildfiler. Men dem kan man ju konsolidera till en bildfil och mappa upp på sitt importerade objekt igen. MVH / Björn |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Stockholm, Sweden
Inlägg: 1 430
|
![]()
Skriven från min mobil, ber om ursäkt för oläsliga ord/kort svar..
Hänger inte helt med på vad du menar nu.. Texurer brukar inte följa med i export mellan format. Sen kan du via bleder exportera till trainz. Annars exportera till .3ds och sen in i gmax/3dstudio max fil Ja, fungerar tydligen så nu mer. Finns en annan tråd som tar upp det ![]()
__________________
/Leoj Jaudidamdamdubidamdam |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 531
|
![]() Citat:
Vad gäller Colada så går det bra att importera i blender 2.4x också.
__________________
"Till Statens järnvägsbyggnader skall antagas frejdade ingeniörer vilka föredra det tillräckliga framför det fullkomliga" -- Nils Ericson trainz.datorsystemdrift.se
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 852
|
![]()
Hej
Nu tar jag en liten paus från Ultuna och testar med att importera från 3D wharehouse. Jag har labbat med en modell på Kvarnägdet 34:9 i Uppsala (är det några uppsala människor i forumet tro som känner igen var det är nånstans?) Så modellen är inte min vill jag påpeka. Allt gick bra utom det att polygon counten är HÖG. ca 860 st. Så jag behöver råd och synpunkter, är det någon ide att bygga vanliga senery modeller med så hög Polygoncount. Eller är det bara att förstöra för de som försöker sig på att använda modellen. Jag lägger upp den för nedladdning också för den som vill ha. MVH / Björn L |
![]() |
![]() |