![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
|
![]() Citat:
//teori
![]() |
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
Exakt korvtiger, det är så de ryska gubbarna är gjorda, och så en kille som är väldigt duktig på att animera.
![]() |
![]() |
#4 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() Om så är fallet borde det ju gå applicera på lasten också Edit: Bear hann före och motbevisade teorin, ignorera detta
UVW = Usch, Vilket Wansinne ![]() Senast redigerad av sealpower den 2011-01-07 klockan 19:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
rotera lasten 180 grader och placera den i ramveket någonstans?
iofs är dessa vagnar svåra med detta, då de är så öppna ![]() Går det inte att scripta dit lasten via attachment? :/ så att när vagnen är tom så försvinner lasten?
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
Det var en av varianterna jag testade när jag försökte hjälpa Lan. Det fungerade jättebra så länge man lastade och lossade i Driver men jag kom inte på hur man skulle komma åt att någon ändrade lasten i survior, du får ju inga medelanden ifrån någon industri i det läget.
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Går det inte att kolla hur mycket lastad vagnen är, i procent eller "massa"?
Detta borde ju följa med vagnen, oavsett om den laddas från tryckning eller industri.. Alt. så kankse detta löser sig när man startar upp banan att den automagiskt lastas??
![]() |
#8 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
nu hängar jag inte med? Hur mycket lastad vagnen är avgör man väl själv i Surveyor, och i Driver avgör väl industrierna man lastar vid hur mycket som finns i "lagret". Du får förklara dig bättre för "en insnöad västkustbo"!
![]() |
![]() |
#9 |
Veteran
|
![]()
Det är en bra idé att sluta till varje kroppsdel (ökar polygontalet en del) men det blir lättare och man behöver inte vara så noggrann vid animeringen - fråga min ständige patient Åssbon, han vet ;-)
![]() |
#10 | |
Veteran
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#11 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Snörde dessutom ihop en testmodell, men det är sat som du säger. Men jag har svårt att fatta hur Auran kunde göra en sån tabbe och inte inkludera det mest grundläggande inom spelanimationsteknik, något som finns i så gott som alla moderna spel (och mindre moderna). Rätt dåligt av dem faktiskt. ![]() Nåja, nu slutar jag fylla din tråd med omöjliga förslag och går och stör någon annan istället ![]()
![]() |
![]() |
#12 | |
Veteran
|
![]() Citat:
jag tror Auran tänker att om man implementerar "scale" så kommer spelet att" hacka" så in i h-vte att ingen vill ha det. Tänk på att JET-exporterna fungerar ganska väl, sen är det upp till oss "konstruktörer" att göra det bästa av det vi erbjuds! (men scale kvarstår som ett önskemål för framtiden!). Sluta inte posta i mina trådar! Du är värdefull som "tankesmidare" !
![]() |
![]() |
#13 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#14 | |
Medlem
|
![]()
@Lan:
åsyftade detta: Citat:
Varje vagn måste fortfarande veta vad/hur mycket den är lastad med, alltså så borde man kunna få fram en mängd genom nått fiffigt script som kollar upp vagnens last vid t.ex. uppstart av spelet. Genom att bear nämnde att scriptet fungerade mot industrier, så är det bara något uppstartscript som borde behövas. Då vagnen initsierar sig själv med typ av last och hur mycket vid uppstart.
![]() |
![]() |
#15 |
Veteran
|
![]()
Det finns en djupt begraven bug i Trainz 2010 vad gäller laster till vagnar. I containern "Queue" finns en container som heter "allowed-categories" som spökar!
Tar man bort den helt kan man lasta vad man vill i Surveyor men ingenting går att lasta i Driver. Om den finns men utan taggar så så kan man lasta vid industrier i Driver men i Surveyor kan man inte lasta laster av "kind resource", vilket Kol, Malm, Kalk, Torv och Ved är. Jag är på vippen att gå och dränka mig i en TORV-mosse och ge upp alla försök att få lastning och lossning av vagnar i Trainz att fungera. "Load of Shit" är bara ett väldigt milt uttryck för vad detta är!!! Tack Auran för era ordentligt testade och dokumenterade finurligheter (ironiskt menat) ;-{