Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-01-01, 18:33   #1
KMW
Medlem

Reg.datum: Feb 2005
Standard

Mumma, ser gärna dessa till RailWorks så att vi kan köra ett historiskt tåg på Malmbanan som Swen Klemund håller på att bygga!

KMW besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2011-01-01, 19:24   #2
lan
Veteran

Reg.datum: Nov 2001
Standard Kvällspasset 110101

Citat:
Ursprungligen postat av KMW Visa inlägg
Mumma, ser gärna dessa till RailWorks så att vi kan köra ett historiskt tåg på Malmbanan som Swen Klemund håller på att bygga!

KMV, du har min mejladress, bara att höra av dig! Under tiden jobbas det på här vid "Notviken" eller snarare Kungsbackafjorden. Har fått på märkning, satt dit alla "fästpunkter" och animerat lossningsluckor, malmlast och boggier. Laddar upp några bilder så ni kan se vad allt man skall hänga på en modell så den blir snygg och funktionell.

När LODDNINGEN påbörjas har jag en idé att nivå 0 skall vara som ni ser på bilderna och gälla när 1-2 vagnar täcker skärmen. Nivå 1 skall ner till ca. 3000 poly och visas när skärmen visar 3-6 vagnar. Nivå 2 skall ner till ca. 1000 poly och gälla när 7-12 vagnar täcker skärmen. Nivå 3 skall ner till 300-500 poly och gälla när ett helt malmtåg på ca. 13-30 vagnar visas. På längre håll tänkte jag använda "shadow"-meshen på ca. 100 poly. Men allt detta måste testas först!
Bifogade bilder
Filtyp: jpg M_1_2.jpg (112.5 KB, 152 visningar)
Filtyp: jpg M_1_3.jpg (68.2 KB, 152 visningar)
Filtyp: jpg M_1_4.jpg (87.8 KB, 152 visningar)
Filtyp: jpg M_1_5.jpg (59.3 KB, 152 visningar)
Filtyp: jpg M_1_6.jpg (182.0 KB, 152 visningar)

"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-01-01, 19:39   #3
bear
Medlem

Reg.datum: Mar 2006
Standard

Ser strålande ut Lennart, enda problemet är att jag börjar inse behovet av att införa malmtransporter på min tänka järnväg så att det projektet nu blir mycket större.

Vad gäller LOD så tror jag gott att du kan klara dig med färre nivåer, men det är min personliga gissning. Det är bara och testa för att se vad som fungerar. Rapportera gärna dina resultat här så att vi andra också kan dra nytta av dem. Lycka till.

Ps. Jag tror att du glömde uppdatera buffertarna på förådet när du fixade dem på lejonburen, de här verkar vara samma typ som satt på den ifrån början med för lite material runt fjädern.
bear besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-01-01, 20:01   #4
lan
Veteran

Standard

Tack Bear,
skall kolla buffertarna!

LAn
Gammal 2011-01-01, 22:23   #5
lan
Veteran

Standard 110101 kväll

Fixat till buffertarna och dessutom satt M1 på spåret (eller på bussen som det numera heter inom SJ på vintern (PS GP)).
Fattas säkerhetskätting och att load-funktionen måste fixas. men i övrigt en fungerande vagn. Laddar upp en beta på Downloads så ni kan synpunktera HÄR!
Bifogade bilder
Filtyp: jpg M1-pre.jpg (81.7 KB, 131 visningar)

LAn
Gammal 2011-01-02, 12:00   #6
stickanw
Medlem

Reg.datum: Jul 2002
Standard

# 25
Vackert Lan. För mig har den här varit önskevagn nr1 och nu är den här vilken hjulklapp. Nu ska bara nissarna med sina färgpytsar släppas lös på den med lite rostfärg på bingens in och utsida. Tack för den!

Stickanw

(som jag som barn uppfattade ljudet av rälsskarvarna vid
30 minus eller kallare när tåget gick fort över dem)
stickanw besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-01-02, 12:46   #7
bear
Medlem

Reg.datum: Mar 2006
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av stickanw Visa inlägg
# 25
Vackert Lan. För mig har den här varit önskevagn nr1 och nu är den här vilken hjulklapp. Nu ska bara nissarna med sina färgpytsar släppas lös på den med lite rostfärg på bingens in och utsida. Tack för den!

Stickanw
Som lite inspiration för målarnissarna bifogar jag en länk till lite snyggd vädrade modeller av vagnen i fråga: http://www.svensktmjforum.se/forum/f...j-1886-litt-m1
bear besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:02.