![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Mumma, ser gärna dessa till RailWorks så att vi kan köra ett historiskt tåg på Malmbanan som Swen Klemund håller på att bygga!
/æ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
När LODDNINGEN påbörjas har jag en idé att nivå 0 skall vara som ni ser på bilderna och gälla när 1-2 vagnar täcker skärmen. Nivå 1 skall ner till ca. 3000 poly och visas när skärmen visar 3-6 vagnar. Nivå 2 skall ner till ca. 1000 poly och gälla när 7-12 vagnar täcker skärmen. Nivå 3 skall ner till 300-500 poly och gälla när ett helt malmtåg på ca. 13-30 vagnar visas. På längre håll tänkte jag använda "shadow"-meshen på ca. 100 poly. Men allt detta måste testas först!
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
Ser strålande ut Lennart, enda problemet är att jag börjar inse behovet av att införa malmtransporter på min tänka järnväg så att det projektet nu blir mycket större.
Vad gäller LOD så tror jag gott att du kan klara dig med färre nivåer, men det är min personliga gissning. Det är bara och testa för att se vad som fungerar. Rapportera gärna dina resultat här så att vi andra också kan dra nytta av dem. Lycka till. Ps. Jag tror att du glömde uppdatera buffertarna på förådet när du fixade dem på lejonburen, de här verkar vara samma typ som satt på den ifrån början med för lite material runt fjädern.
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
|
![]()
Tack Bear,
skall kolla buffertarna!
![]() |
#5 |
Veteran
|
![]()
Fixat till buffertarna och dessutom satt M1 på spåret (eller på bussen som det numera heter inom SJ på vintern (PS GP)).
Fattas säkerhetskätting och att load-funktionen måste fixas. men i övrigt en fungerande vagn. Laddar upp en beta på Downloads så ni kan synpunktera HÄR!
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
# 25
Vackert Lan. För mig har den här varit önskevagn nr1 och nu är den här vilken hjulklapp. Nu ska bara nissarna med sina färgpytsar släppas lös på den med lite rostfärg på bingens in och utsida. Tack för den! Stickanw
![]() |
#7 | |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |