|
| If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below. |
|
|||||||
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#1 |
|
Medlem
Join Date: Jul 2002
Location: Vårby, Huddinge, Sweden.
Posts: 324
|
Det har blivit en totalkrasch i mitt Trainz, hela mitt "content" har blivit "corupted" även det som är "build in" misstänker att jag måste installera om hela rasket igen.
__________________
Ningening (som jag som barn uppfattade ljudet av rälsskarvarna vid 30 minus eller kallare när tåget gick fort över dem) Last edited by stickanw; 11-23-2010 at 04:35 PM. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem
Join Date: Oct 2010
Location: Filipstad
Posts: 239
|
kan du inte prova att köra en systemåterställning på datorn? Kanske det som kraschat ligger på C:/ i dess register m.m. och därmed återställs till ursprunligt skick?
Annars skall det väl gå att reparera databas å dyligt i trainz? Spara din mapp i trainz innan du installerar om. Lycka till. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Medlem
Join Date: May 2004
Location: Tokarp, Jönköping, Sweden.
Posts: 916
|
Och jag som bestält Trainz 2010.. ser med blandade känslor vad det gäller installation av nämnda version...?!?!
__________________
MVH /Stina-Märklinist & fåtöljrallare! |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem
Join Date: Oct 2010
Location: Filipstad
Posts: 239
|
Ingren fara Stina! Det har inte krånglat mer än vad spel brukar krångla ibland. Dessutom, även om jag klagar så har jag sett liknande problem med andra spel där man också bygger "världar".
Grafikmässigt sett har byggandet av världar alltid dragits med samma hackningar och är väldigt krävande för datorns prestanda. Trainz 2010 ÄR ett väldans bra köp, desutom, har man som ni andra, kört föregångarna, ja då vill man ju inte missa nästa utgåva, eller hur, hur det än fungerar.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Medlem
Join Date: Jan 2005
Location: Åsa, Sweden.
Posts: 45
|
En sak som jag upptäckt med TS2010 är att det är betydligt mer intollerant mot gammalt material som man släpat med sig ända från TRS2004, därför har jag påbörjat en stor utrensning i ContentManager. Tyvärr gäller det mycket av innehållet från Svenska Tåg 2004 och 2005. Förhoppningsvis kan några av våra duktiga byggare i detta forum modifiera "gammalt" så att det fungerar i TS2010.
//Anders |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Medlem
Join Date: Jul 2002
Location: Vårby, Huddinge, Sweden.
Posts: 324
|
Nu är det så att jag har fått igång det igen efter flera "database repair" (fem eller sex) men det konstiga är att en del builtin sägs vara modifierat trots att jag aldrig rör dessas filer. En byggnad (builtin BW 1) som jag lagt in i terrängen fanns tidigare i surveyor finns inte där längre men jag kan se den i CM där den sägs vara modifierad.
__________________
Ningening (som jag som barn uppfattade ljudet av rälsskarvarna vid 30 minus eller kallare när tåget gick fort över dem) |
|
|
|
|
|
#7 | ||
|
Medlem
Join Date: Apr 2004
Location: Lom - Norway
Posts: 1,272
|
Quote:
Quote:
__________________
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). |
||
|
|
|
|
|
#8 |
|
Medlem
Join Date: Jan 2005
Location: Åsa, Sweden.
Posts: 45
|
Hej,
kanske någon erfaren scriptare som Sven Olof kan ge oss okunniga i script lite tipps hur vi skall modifiera gammalt material, så det fungerar i TS2010. Jag har försökt med Content Creator men det fungerar inget vidare. //Anders |
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Medlem
Join Date: Apr 2004
Location: Lom - Norway
Posts: 1,272
|
Quote:
__________________
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Medlem
Join Date: Jan 2005
Location: Åsa, Sweden.
Posts: 45
|
Tack Sven Olov, det är säkert användbart!
//Anders |
|
|
|