Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Trainz - Allmänt om Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   TRS 2010 krach (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=28302)

stickanw 2010-11-23 16:07

TRS 2010 krach

Det har blivit en totalkrasch i mitt Trainz, hela mitt "content" har blivit "corupted" även det som är "build in" misstänker att jag måste installera om hela rasket igen.

Hobo 2010-11-28 01:54

kan du inte prova att köra en systemåterställning på datorn? Kanske det som kraschat ligger på C:/ i dess register m.m. och därmed återställs till ursprunligt skick?

Annars skall det väl gå att reparera databas å dyligt i trainz?

Spara din mapp i trainz innan du installerar om.

Lycka till. :tumupp:

stina 2010-11-28 02:40

Och jag som bestält Trainz 2010..

Och jag som bestält Trainz 2010.. ser med blandade känslor vad det gäller installation av nämnda version...?!?!

Hobo 2010-11-28 14:07

Ingren fara Stina! Det har inte krånglat mer än vad spel brukar krångla ibland. Dessutom, även om jag klagar så har jag sett liknande problem med andra spel där man också bygger "världar".

Grafikmässigt sett har byggandet av världar alltid dragits med samma hackningar och är väldigt krävande för datorns prestanda.
Trainz 2010 ÄR ett väldans bra köp, desutom, har man som ni andra, kört föregångarna, ja då vill man ju inte missa nästa utgåva, eller hur, hur det än fungerar.

:tumme_upp:

portin 2010-12-04 14:57

En sak som jag upptäckt med TS2010 är att det är betydligt mer intollerant mot gammalt material som man släpat med sig ända från TRS2004, därför har jag påbörjat en stor utrensning i ContentManager. Tyvärr gäller det mycket av innehållet från Svenska Tåg 2004 och 2005. Förhoppningsvis kan några av våra duktiga byggare i detta forum modifiera "gammalt" så att det fungerar i TS2010.

//Anders

stickanw 2010-12-04 15:18

Kraschrapport

Nu är det så att jag har fått igång det igen efter flera "database repair" (fem eller sex) men det konstiga är att en del builtin sägs vara modifierat trots att jag aldrig rör dessas filer. En byggnad (builtin BW 1) som jag lagt in i terrängen fanns tidigare i surveyor finns inte där längre men jag kan se den i CM där den sägs vara modifierad.

svenolov 2010-12-04 16:58

Citat:

Ursprungligen postat av portin (Inlägg 224265)
En sak som jag upptäckt med TS2010 är att det är betydligt mer intollerant mot gammalt material som man släpat med sig ända från TRS2004, därför har jag påbörjat en stor utrensning i ContentManager. Tyvärr gäller det mycket av innehållet från Svenska Tåg 2004 och 2005. Förhoppningsvis kan några av våra duktiga byggare i detta forum modifiera "gammalt" så att det fungerar i TS2010.

//Anders

Det är bra att du städar upp och tar bort felaktigt material. Visserligen är många av objekten från Svenska Tåg väldigt enkla att åtgärda, men som "röda" gör dom ingen nytta.

Citat:

Ursprungligen postat av stickanw (Inlägg 224267)
Nu är det så att jag har fått igång det igen efter flera "database repair" (fem eller sex) men det konstiga är att en del builtin sägs vara modifierat trots att jag aldrig rör dessas filer. En byggnad (builtin BW 1) som jag lagt in i terrängen fanns tidigare i surveyor finns inte där längre men jag kan se den i CM där den sägs vara modifierad.

Du ska akta dig för modifierade objekt som är inbyggda. Högerklicka på objektet och välj Edit/Revert to Original, så är du fri från det problemet.

portin 2010-12-05 12:56

Hej,
kanske någon erfaren scriptare som Sven Olof kan ge oss okunniga i script lite tipps hur vi skall modifiera gammalt material, så det fungerar i TS2010. Jag har försökt med Content Creator men det fungerar inget vidare.

//Anders

svenolov 2010-12-05 14:00

Citat:

Ursprungligen postat av portin (Inlägg 224336)
Hej,
kanske någon erfaren scriptare som Sven Olof kan ge oss okunniga i script lite tipps hur vi skall modifiera gammalt material, så det fungerar i TS2010. Jag har försökt med Content Creator men det fungerar inget vidare.

//Anders

Den här tråden ger en hel del tips. Listing of Errors and How to Fix Them

portin 2010-12-05 21:24

Tack Sven Olov, det är säkert användbart!

//Anders

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:19.