![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]() Citat:
Blir lite pyssel att byta fil och skala om mappningen men det är det värt. /æ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2010
|
![]()
Marcus
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]() Citat:
Så när jag piggnat till lite mer så ska jag försöka passa in lite texturer i mina UV kartor och applicera dessa på loket. GLE: Det är inte jag som tar in loket i Trainz, utan Bear, och jag tror inte att det ligger i hans intresse att ta in hytten, Om jag får mitt TRS 09 att fungera som det ska, någon gång, så kanske jag gör ett försök med att ta in den. Senast redigerad av Marcus Gustavsson den 2010-11-08 klockan 17:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Okej. Gör han det för privat bruk eller kommer det att finnas för allmän nedladdning?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
Det låter jättebra med texturerna, håller med KMW där.
Vad gäller hytten så gör jag gärna ett försök ifall du modelerar en sådan även om jag inte kommer att använda den själv. Det blir säkert en del frågor till STL gänget i trainz forumet på vägen.
![]() |
![]() |
#6 |
Tidigare v10
|
![]()
Jag har ju en simpel modell ihop snickrad med texturer och dom flesta reglage där, Jag ska ju göra om Uv mappningen på samma sätt när det gäller den, för nu har jag ju texturerna som jag vill ha dom, hör av mig angående det när T44:an är färdig texturerad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Tidigare v10
|
![]()
Jag vet att det ser ut som att jag gått ett steg bakåt, men faktiskt så har jag gått många framåt.
![]() Dom delarna ni ser texturer på är faktiskt en och samma textur fil ( Ramen, tankarna, plogarna mm mm) Och den textur filen är inget större än vad alla dessa texturer var separat innan. Så allt jag gör nu är att passa in texturerna, för UV kartorna är färdiga. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Snyggt
![]()
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]()
Detta blir så satans bra!
![]() ![]()
![]() |
#10 | |
Tidigare v10
|
![]() Citat:
Men men, det är inte dags att sörja för det ännu. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
|
![]()
Jag vet inte om det går eller är tillåtet(copyright på ljud från en motor?) men det finns ju en del ljud för t44 i ljuddekodrar för modelltåg som kanske kunde användas men jag har ingen aning om det går eller ens är tillåtet att "låna" dom
![]() ![]()
![]() |
#12 | |
Tidigare v10
|
![]() Citat:
Där emot så får man plocka bäst man vill av alla standard lok i RW, så att mixa lite SD40 med modernare lok samt BR294, så tror jag att vi ändå kan komma relativt nära, fast det lär ju dock ta en liten stund. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#14 | |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Vad menar du med din signatur?
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem
|
![]()
Bara det att jag insåg att för att bygga en rutt som liknar det man vill åstadkomma så behövde jag ge mig på att bygga modeller och just UVW(textureringen) var/är det som krånglade mest därav svärandet
![]()