![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Visa resultat för omröstning: Vill Du att B6 byggs och laddas upp? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
66 | 86.84% |
Tja |
9 | 11.84% |
Nej |
1 | 1.32% |
Antal röster: 76. Du får inte rösta i den här omröstningen |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#46 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Nu börjar det roliga. Har skilt inredningen från bodyn och sparat alla delar. Jobbat med utsidan vad gäller texturer och massa detaljer. (Ja, jag vet att buffertarna skall vara mörkare!). I övrigt fritt fram för synpunkter, förslag och idéer! Tyvärr "tjôtar" min "polygonguru, Rabindranath Auranagore" oavbrutet om att polygonräknaren slår i taket!
6500 polys på bodyn nu och inredningen skall vi inte tala om - det är inte lätt att vilja bygga snygga modeller. Några bilder bifogas så ni kan bedöma och "synpunktera":
#47 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
ser väldigt bra ut! personligen bryr jag mig inte om polygon antalet men det finns det ju andra som gör, men gör det som känns bäst för dig!
En snabb tanke angående inredningen, du sa att du kanske skulle göra en interiör man kunde åka i ? kan du göra öppningsbara dörrar så att man kan gå runt lite i vagnen ? ![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Att åka i en vagn är lätt, men den måste ha en hytt(enkel) och sen "outsideviews" innuti vagnen (se X7 och X5s släp resp. mellanvagn).
![]() |
#49 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Ser mycket bra ut.
Vet faktiskt inte om jag har sett dessa vagnar i verkligheten, möjligtvis i Gävle/Sandviken/Falun med omnejd, dit jag åkte mycket tåg i yngre dagar, men dom påminner i.a.f om varandra. Det är nog mycket man gått miste om i verkliga livet, när man är ingrodd norrlänning ![]()
#50 | |
Tidigare v10
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#51 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Fascineras fortfarande av din otroliga hastighet... Tar knappt en vecka från idé till nästan färdig produkt. Annat än mina teakvagnar. Folk börjar väl tro att man gett upp dem, men så är ju inte fallet... Tar bara massor med tid att få ihop säkerhetspaketet, och nu börjar man se ljuset i änden av tunneln på det projektet också.
![]()
#52 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Idag har jag mest filat på texturer och dörranimeringar. Bifogar en länk till en film jag tog med Fraps på animeringen av ett dörrpar. (den snygga "trilla_inte_ut-skylten" fick jag av Bengan idag. Åsså kunde jag inte motstå att animera dörrhandtagen! Filmen är (tyvärr) 26 Mb men kan vara av intresse för er som försöker er på animeringar - det är faktiskt ganska lätt när man får häng på tekniken. http://www.yousendit.com/download/OH...UnJoeVpFQlE9PQ
![]() |
#53 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Idag har jag mest filat på texturer och dörranimeringar. Bifogar en länk till en film jag tog med Fraps på animeringen av ett dörrpar. (den snygga "trilla_inte_ut-skylten" fick jag av Bengan idag. Åsså kunde jag inte motstå att animera dörrhandtagen!
Filmen är (tyvärr) 26 Mb men kan vara av intresse för er som försöker er på animeringar - det är faktiskt ganska lätt när man får häng på tekniken. Nu blev jag väldigt nyfiken, för jag får ingen bild. Är det likadant för er andra?
#54 | |
Tidigare v10
|
![]() Citat:
Snyggt Jobbat lan! |
|
![]() |
![]() |
#55 |
|
![]()
Har provat att öppna direkt och även laddat ner filmen två gånger. Har bara lite ljud, men ingen bild. Nedladdad fil ligger på 26mb som Lennart skriver.
#56 |
Tidigare v10
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citat:
Har inte haft problem förrut. Får ta en titt på inställningarna och se, om något har blivit ändrat. Men hur det skulle ha gått till, är ett ? Så här ser det ut. Bara en not och lite ljud.
![]() |
#58 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Har samma problem som Bengan. Antagligen någon codex som inte är nedladdad.
#59 |
Veteran
|
![]()
Det fungerar i min MediaPlayer 11. Kan vara versionsberoende?
#60 | |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Trevligt projekt detta! Du jobbar fort och fint blir det verkligen.
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |