Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Go Back   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 12-20-2009, 09:19 PM   #16
lan
Veteran
 
Join Date: Nov 2001
Location: Onsala, , Sweden.
Posts: 8,149
Default

Quote:
Originally Posted by u16802273 View Post
Tjena lan kan du lägga ut en sanerad X7
Hälsningar Kenta978
Yea man, it's done!
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 12-20-2009, 09:51 PM   #17
alex
Medlem
 
Join Date: May 2003
Location: Östergötland
Posts: 864
Default

Riktigt fin vagn måste jag säga!
Stort tack till X7-teamet
__________________
Mvh Alexander
alex besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 12-21-2009, 08:42 AM   #18
X2an
Medlem
 
Join Date: Jul 2009
Location: Stockholms län
Posts: 498
Default

Höller med, förutom dessa irreterande ungdomar som klottrar och inte kan stava, och inte nog med det - tjejen i hytten bölar så fort jag nuddar henne. Vilken romeo jag är!

Helt underbar modell må jag säga!
__________________
X2an!
X2an besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 12-21-2009, 04:09 PM   #19
trainz_bonden
Medlem
 
Join Date: Jan 2009
Location: Västergötland
Posts: 258
Default

Lite sent kanse men, Tack! Jättebra jobb!.
Ett fint tillskott till vagnsparken.
__________________
/ MVH Elias
trainz_bonden besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 12-21-2009, 04:58 PM   #20
bönan
Veteran
 
Join Date: Jul 2008
Location: Fagersta
Posts: 5,543
Default

Ja, jag ska också tacka. Mycket kul med ett svenskt fordon med riktig hytt så att man kan sitta och "knappa" lite... Tackar!!!
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 12-22-2009, 03:16 PM   #21
juhis
Medlem
 
Join Date: Nov 2006
Location: Finland
Posts: 99
Default

Där jag kan hitta denna KUID?
<kuid:67375:1027>
juhis besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 12-22-2009, 05:16 PM   #22
svenolov
Medlem
 
Join Date: Apr 2004
Location: Lom - Norway
Posts: 1,272
Default

Quote:
Originally Posted by juhis View Post
Där jag kan hitta denna KUID?
<kuid:67375:1027>
Länken till X7/U7 Hytt finns i forumet Auran Trainz > Downloads > Download x7/u7 post #6.
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).

Last edited by svenolov; 12-22-2009 at 05:25 PM.
svenolov besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 12-27-2009, 10:13 AM   #23
juhis
Medlem
 
Join Date: Nov 2006
Location: Finland
Posts: 99
Default

Jag får den här typen av meddelande när jag försöker infoga X7/U7 till spåren, så finns det något sätt att lösa problemet?
Attached Images
File Type: jpg Problem.jpg (84.2 KB, 133 views)

Last edited by juhis; 12-27-2009 at 10:16 AM. Reason: För stor bild...
juhis besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 12-27-2009, 11:15 AM   #24
leoj
Medlem
 
Join Date: Sep 2002
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 1,430
Default

Laddat hem denna??
http://www.e-buzz.se/forum/showpost....44&postcount=6
__________________
/Leoj
Jaudidamdamdubidamdam

Last edited by leoj; 12-27-2009 at 11:15 AM. Reason: blev fel i svenskan :P
leoj besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 12-27-2009, 12:20 PM   #25
juhis
Medlem
 
Join Date: Nov 2006
Location: Finland
Posts: 99
Default

Quote:
Originally Posted by leoj View Post
Tack so mycket, friskus!
juhis besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 12-27-2009, 12:27 PM   #26
marmar
Medlem
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 792
Default

Är det nån som vet varför inte X7 och U7 fungerar?
Jag har trs2006
marmar besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 12-27-2009, 04:22 PM   #27
svenolov
Medlem
 
Join Date: Apr 2004
Location: Lom - Norway
Posts: 1,272
Default

Quote:
Originally Posted by marmar View Post
Är det nån som vet varför inte X7 och U7 fungerar?
Jag har trs2006
Det finns problem med TRS2006, det är vi medvetna om, och det finns också nämnt i dokumentet "Kända Felaktigheter hos X7 V2.pdf" (Downloads > Download x7/u7 post #8).

Originalskripten till TRS2006 är lite buggiga när det gäller ljud och det påverkar spakarna i hytten negativt. Av någon anledning så uppdateras strömavtagar- gaspådrag- reglagen ständigt, utan att man rör vid dem. I TRS2004 och TS2009/10 uppdateras de bara när det sker en förändring, d.v.s. när användaren påverkar reglaget. Detta går att åtgärda genom att modifiera configfilerna, men då kan det bli flera versioner av X7/U7 och det vill vi hellst undvika.

Jag åtgärdar detta problem i skripten istället. Jag håller på med detta just nu, så det kommer en uppdaterad version inom kort.
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).

Last edited by svenolov; 12-27-2009 at 04:44 PM.
svenolov besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 12-27-2009, 05:08 PM   #28
marmar
Medlem
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 792
Default

Det var inte de felen jag menade. Det jag menade är att jag inte kan sätta tåget på spåret.
marmar besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 12-27-2009, 05:12 PM   #29
leoj
Medlem
 
Join Date: Sep 2002
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 1,430
Default

Quote:
Originally Posted by juhis View Post
Tack so mycket, friskus!
Jaha?
Hur ska man tolka de svaret?
__________________
/Leoj
Jaudidamdamdubidamdam
leoj besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 12-27-2009, 05:36 PM   #30
lan
Veteran
 
Join Date: Nov 2001
Location: Onsala, , Sweden.
Posts: 8,149
Default

Quote:
Originally Posted by marmar View Post
Det var inte de felen jag menade. Det jag menade är att jag inte kan sätta tåget på spåret.
Det fattas säkert något som du inte installerat. Kolla upp vad som fattas och ladda ned det och installera, är det enda råd jag kan ge!
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump



All times are GMT +2. The time now is 07:06 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009