|
| If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below. |
|
|||||||
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#1 |
|
Veteran
Join Date: Nov 2001
Location: Onsala, , Sweden.
Posts: 8,149
|
Inför releasen av X7/U7:
Modellen blev ganska avancerad och frågetecken kommer att uppkomma trots att dokumentationen blir omfattande. X7-teament (LAn, Korvtiger och Svenolov) kommer att försöka besvara frågor efter hand: Här kan du posta allt som rör X7/U7!!!!
__________________
"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem
Join Date: Jul 2009
Location: Stockholms län
Posts: 498
|
Är rubbet färdigt?
__________________
X2an!
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Veteran
Join Date: Nov 2001
Location: Onsala, , Sweden.
Posts: 8,149
|
Vi kommer att öppna en tråd under Download idag. Där kommer jag att först posta dokumnetationen till X7/U7 så ni kan "läsa in er". Modeller och alla tillbehör kommer till helgen.
OBS!!!! Skriv inga inlägg i Download! GÖR DET HÄR!!!! X7-teamet gm
__________________
"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Tidigare v10
Join Date: Nov 2005
Location: Halmstad
Posts: 2,513
|
Ledsen Ian, satt med båda två i tabs och skrev i fel tab, och ytterligare en gång, väldigt intressant läsning, modellen verkar helt fantastisk.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Veteran
Join Date: Nov 2001
Location: Onsala, , Sweden.
Posts: 8,149
|
Du är förlåten! Som ett litet straff för postmissen får du och alla andra ladda upp följande två saker (hade jag glömt - det är reglerna för destinationsskyltarna!). [Dessa är inbyggda i TS2009/1010]
__________________
"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn
Last edited by lan; 12-18-2009 at 07:58 PM. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Tidigare v10
Join Date: Nov 2005
Location: Halmstad
Posts: 2,513
|
Jag vill tacka alla som varit inblandade i utvecklingen av denna fantastiska motorvagn! Tack så mycket!
Helt underbar att köra och använda!
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Medlem
Join Date: Jan 2008
Posts: 792
|
Hej! Tåget fungerar inte hos mig. Snälla kan nån hjälpa mig?
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Medlem
Join Date: Jul 2009
Location: Stockholms län
Posts: 498
|
Fint, med jag saknar en grej. Destinationer. kuid:67375:1004.Var kan jag få tag i denna?
__________________
X2an!
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Medlem
Join Date: Apr 2004
Location: Lom - Norway
Posts: 1,272
|
Quote:
SJ Destinationsskyltar X5_X7: http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...544#post199544
__________________
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Last edited by svenolov; 12-20-2009 at 06:36 PM. |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Medlem
Join Date: Aug 2002
Location: Et=Eskilstuna, , Sweden.
Posts: 136
|
Tjena Hur får man bort "Klottret" som står Godjul och Gott nyttår Lian,Svenolof,Ekan på sidorna på X7
Hälsningar Kenta978
__________________
K.A |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Veteran
Join Date: Nov 2001
Location: Onsala, , Sweden.
Posts: 8,149
|
Rapportera vad du får för fel!
__________________
"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Veteran
Join Date: Nov 2001
Location: Onsala, , Sweden.
Posts: 8,149
|
Quote:
Om ni inte löser detta själva får jag väl ladda upp en sanerad X7. PS. Jag visste att det skulle vara till förtret, men jag är nu en gång en retsticka - speciellt till jul. DS.
__________________
"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Veteran
Join Date: Nov 2001
Location: Onsala, , Sweden.
Posts: 8,149
|
Den behövs egentligen inte, jag hade tagit bort den i båda vagnarnas config.txt men de senaste dagarna har jag och Svenolov bollat dessa filer mellan oss femtioelva gånger och nånstans har den väl smugit in igen. Det enklaste är väl att ladda ner skyltarna även om dom är "obsoleta".
__________________
"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Tidigare v10
Join Date: Nov 2005
Location: Halmstad
Posts: 2,513
|
Quote:
Nu var du allt lurig va ? Nä men det var ju inte särskilt svårt fast en kul liten överraskning ändå! än en gång, tack så hemskt mycket för denna underbara motorvagn som är ännu bättre utan "klottret"
|
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Medlem
Join Date: Aug 2002
Location: Et=Eskilstuna, , Sweden.
Posts: 136
|
Quote:
Hälsningar Kenta978
__________________
K.A |
|
|
|
|