Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Go Back   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 12-16-2009, 09:19 PM   #1
lan
Veteran
 
Join Date: Nov 2001
Location: Onsala, , Sweden.
Posts: 8,149
Default X7/U7 Diskussion

Inför releasen av X7/U7:

Modellen blev ganska avancerad och frågetecken kommer att uppkomma trots att dokumentationen blir omfattande. X7-teament (LAn, Korvtiger och Svenolov) kommer att försöka besvara frågor efter hand:

Här kan du posta allt som rör X7/U7!!!!
Attached Images
File Type: jpg Xoa7 Motorvagn.jpg (66.1 KB, 434 views)
File Type: jpg Uoa7 Manövervagn.jpg (55.8 KB, 431 views)
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu  
Reply With Quote
Old 12-17-2009, 04:15 PM   #2
X2an
Medlem
 
Join Date: Jul 2009
Location: Stockholms län
Posts: 498
Default

Är rubbet färdigt?
__________________
X2an!
X2an besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 12-18-2009, 02:47 PM   #3
lan
Veteran
 
Join Date: Nov 2001
Location: Onsala, , Sweden.
Posts: 8,149
Default Uppladdningen av X7/U7

Vi kommer att öppna en tråd under Download idag. Där kommer jag att först posta dokumnetationen till X7/U7 så ni kan "läsa in er". Modeller och alla tillbehör kommer till helgen.

OBS!!!!
Skriv inga inlägg i Download! GÖR DET HÄR!!!!

X7-teamet
gm
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 12-18-2009, 06:14 PM   #4
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Join Date: Nov 2005
Location: Halmstad
Posts: 2,513
Default

Ledsen Ian, satt med båda två i tabs och skrev i fel tab, och ytterligare en gång, väldigt intressant läsning, modellen verkar helt fantastisk.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 12-18-2009, 07:05 PM   #5
lan
Veteran
 
Join Date: Nov 2001
Location: Onsala, , Sweden.
Posts: 8,149
Default

Quote:
Originally Posted by Marcus Gustavsson View Post
Ledsen Ian, satt med båda två i tabs och skrev i fel tab, och ytterligare en gång, väldigt intressant läsning, modellen verkar helt fantastisk.
Du är förlåten! Som ett litet straff för postmissen får du och alla andra ladda upp följande två saker (hade jag glömt - det är reglerna för destinationsskyltarna!). [Dessa är inbyggda i TS2009/1010]
Attached Images
File Type: jpg Change Destination Sign.jpg (82.4 KB, 348 views)
File Type: jpg DestSignTable.jpg (80.1 KB, 348 views)
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn

Last edited by lan; 12-18-2009 at 07:58 PM.
lan besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 12-20-2009, 05:33 PM   #6
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Join Date: Nov 2005
Location: Halmstad
Posts: 2,513
Default

Jag vill tacka alla som varit inblandade i utvecklingen av denna fantastiska motorvagn! Tack så mycket!

Helt underbar att köra och använda!
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 12-20-2009, 06:00 PM   #7
marmar
Medlem
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 792
Unhappy X7 u7 fungerar inte

Hej! Tåget fungerar inte hos mig. Snälla kan nån hjälpa mig?
marmar besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 12-20-2009, 06:05 PM   #8
X2an
Medlem
 
Join Date: Jul 2009
Location: Stockholms län
Posts: 498
Default

Fint, med jag saknar en grej. Destinationer. kuid:67375:1004.Var kan jag få tag i denna?
__________________
X2an!
X2an besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 12-20-2009, 06:35 PM   #9
svenolov
Medlem
 
Join Date: Apr 2004
Location: Lom - Norway
Posts: 1,272
Default

Quote:
Originally Posted by X2an View Post
Fint, med jag saknar en grej. Destinationer. kuid:67375:1004.Var kan jag få tag i denna?
Har nog fölt med eller missats i kuid-table, av bara farten. Det har varit mycket skyltar i luften. LAn vet säkert bättre, men här kan du ladda hem den i alla fall.
SJ Destinationsskyltar X5_X7: http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...544#post199544
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).

Last edited by svenolov; 12-20-2009 at 06:36 PM.
svenolov besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 12-20-2009, 06:36 PM   #10
u16802273
Medlem
 
Join Date: Aug 2002
Location: Et=Eskilstuna, , Sweden.
Posts: 136
Default X7

Tjena Hur får man bort "Klottret" som står Godjul och Gott nyttår Lian,Svenolof,Ekan på sidorna på X7
Hälsningar Kenta978
__________________
K.A
u16802273 besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 12-20-2009, 07:26 PM   #11
lan
Veteran
 
Join Date: Nov 2001
Location: Onsala, , Sweden.
Posts: 8,149
Default

Quote:
Originally Posted by marmar View Post
Hej! Tåget fungerar inte hos mig. Snälla kan nån hjälpa mig?
Rapportera vad du får för fel!
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 12-20-2009, 07:32 PM   #12
lan
Veteran
 
Join Date: Nov 2001
Location: Onsala, , Sweden.
Posts: 8,149
Default

Quote:
Originally Posted by u16802273 View Post
Tjena Hur får man bort "Klottret" som står Godjul och Gott nyttår Lian,Svenolof,Ekan på sidorna på X7
Hälsningar Kenta978
Det var det som var "julnöten". Tips: gå in i config.txt till U7 (den är nysanerad) och leta efter grafitti och försök komma på hur saneringen är gjord. Gå sen in i X7ans config och ändra. (det är lite träning i att förstå hur en modell är uppbyggd).
Om ni inte löser detta själva får jag väl ladda upp en sanerad X7.

PS. Jag visste att det skulle vara till förtret, men jag är nu en gång en retsticka - speciellt till jul. DS.
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 12-20-2009, 07:41 PM   #13
lan
Veteran
 
Join Date: Nov 2001
Location: Onsala, , Sweden.
Posts: 8,149
Default

Quote:
Originally Posted by X2an View Post
Fint, med jag saknar en grej. Destinationer. kuid:67375:1004.Var kan jag få tag i denna?
Den behövs egentligen inte, jag hade tagit bort den i båda vagnarnas config.txt men de senaste dagarna har jag och Svenolov bollat dessa filer mellan oss femtioelva gånger och nånstans har den väl smugit in igen. Det enklaste är väl att ladda ner skyltarna även om dom är "obsoleta".
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 12-20-2009, 07:54 PM   #14
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Join Date: Nov 2005
Location: Halmstad
Posts: 2,513
Default

Quote:
Originally Posted by lan View Post
Det var det som var "julnöten". Tips: gå in i config.txt till U7 (den är nysanerad) och leta efter grafitti och försök komma på hur saneringen är gjord. Gå sen in i X7ans config och ändra. (det är lite träning i att förstå hur en modell är uppbyggd).
Om ni inte löser detta själva får jag väl ladda upp en sanerad X7.

PS. Jag visste att det skulle vara till förtret, men jag är nu en gång en retsticka - speciellt till jul. DS.

Nu var du allt lurig va ? Nä men det var ju inte särskilt svårt fast en kul liten överraskning ändå!

än en gång, tack så hemskt mycket för denna underbara motorvagn som är ännu bättre utan "klottret"
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 12-20-2009, 08:44 PM   #15
u16802273
Medlem
 
Join Date: Aug 2002
Location: Et=Eskilstuna, , Sweden.
Posts: 136
Default

Quote:
Originally Posted by lan View Post
Det var det som var "julnöten". Tips: gå in i config.txt till U7 (den är nysanerad) och leta efter grafitti och försök komma på hur saneringen är gjord. Gå sen in i X7ans config och ändra. (det är lite träning i att förstå hur en modell är uppbyggd).
Om ni inte löser detta själva får jag väl ladda upp en sanerad X7.

PS. Jag visste att det skulle vara till förtret, men jag är nu en gång en retsticka - speciellt till jul. DS.
Tjena lan kan du lägga ut en sanerad X7
Hälsningar Kenta978
__________________
K.A
u16802273 besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump



All times are GMT +2. The time now is 07:06 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009